RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

OCJENA KNJIGE: 5+/5

”Priča koja će vas u istom trenutku rastužiti i osvijestiti. Fiona Valpy napisala je knjigu vrijednu čitanja, priču koja pokazuje snagu ‘malih’ žena u najgorim vremenima.”

1940. je godina, nacisti su okupirali Pariz, a tri žene, zaposlene kao švelje preživljavaju kako znaju i umiju, više gladne nego site, ali zadovoljne i onime što imaju kad sagledaju svijet oko sebe. Mireille se bori na strani otpora, Claire se druži s njemačkim časnikom sve dok ne sazna pravu istinu o njemu, a Vivienne krije tajnu djevojkama s kojima živi i riskira svoj i njihov život. Svaka od njih radi najbolje ono što zna i umije, bore se malim, ali snažnim koracima protiv nacista, ali hoće li proći bez posljedica i hoće li ih njihove pogreške koštati života?!

Dvije generacije poslije, mlada Harriet, Clareina unuka, iz Engleske dolazi u Pariz otkriti više o prošlosti svoje obitelji kako bi si, između ostaloga, razjasnila odluke svoje majke. Živeći i radeći u istoj zgradi gdje su nekad radile Mireille, Vivienne i njena baka, Harriet otkriva strašnu prošlost djevojaka i sve kroz što su one prošle u tim godinama rata te otkriva i upoznaje svoju obitelj i naposljetku i samu sebe.

Izuzetno mi se svidio način na koji je knjiga napisana, koja nas vraća u prošlost, a istovremeno saznajemo i sve o Harriet i njenom životu i istraživanju života svoje bake. Knjiga se čita u jednom dahu i bez obzira što ljubavna priča nije u prvom planu, meni osobno je bila prekrasna. Priča o tri dame u vrijeme Drugog svjetskog rata apsolutno je nadmašila svaku ljubavnu priču, jer snaga i hrabrost ovih žena je neopisiva. I baš kad bi trebale uživati i biti u zaletu života, uživati i voljeti, one prolaze kroz strahote i bore se za vlastiti život. Vrijeme rata najokrutnije je na onima koji se usude suprotstaviti, ali uvjeravam vas, inat i borba koju ove tri žene imaju u sebi, samo je dobar uzor svim ženama. Mireille, Claire i Vivienne uče nas boriti se za ono što vrijedi i zbog toga je ova priča utoliko posebnija.

Ako mene pitate, ova knjiga je ”must-read” i nisam ovdje subjektivna, iako bih mogla biti, jer je tematika ove knjige moj favorit, nego je apsolutno važno i potrebno ne zaboravljati ljude koji su živjeli u ono doba i činili ovako hrabre stvari i spašavali tuđe živote nauštrb svojih. Doista se divim hrabrosti tih ljudi, muškaraca, a posebno žena, jer su žrtvovali svoje živote kako bi spasili ljude od sigurnih smrti. Nadasve sam očarana tom hrabrošću i uvijek ću čitati takve priče i pamtiti ih te prenositi drugima. Povijest nas uči mnogočemu, a čitajući i prenoseći ovakve priče trudimo se ne ponavljati greške naših predaka. Zato su nam važne priče poput ove.

Ako volite priče smještene u vrijeme Drugog svjetskog rata, ako volite čitati o snažnim i hrabrim ženama i ako sve to želite začiniti i ljubavnom pričom (koja nije u fokusu priče i to je sasvim u redu), onda je ovo knjiga za vas. Ja vam je od srca preporučam, nećete pogriješiti s njom.

Izvor: Knjigoljupka