RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Eva je izgubljena duša. Osoba koja grca u ponoru tuge i boli tražeći razlog za stvari koje su se desile. Eva svoje misli olakšava pišući pisma bivšem suprugu. Započinje sa pisanjem uranjajući u dane njihovog početka- njihove nade, snove i žudnje. U ponoru tih sjećanja Eva se trudi pronaći pravi razlog zbog čega je njihov šesnaestogodišnji sin počinio stravično masovno ubojstvo devetero ljudi, a zbog čega sada biva zatvoren.

Eva u očaju i potrebi za odgovorima okrivljuje sebe zbog toga što od prvog dana trudnoće nije bila oduševljena činjenicom da će biti majka, ali okrivljuje i supruga jer ju je prisilio da prestane biti svoja, te podredi čitav život i sebe samu kako bi bila majka. Secira događaje tog četvrtka kako bi shvatila.

Kevin je ratoboran tinejdžer opsjednut svojim zločinom zbog kojeg se ne kaje, dapače, uživa u pozornosti koju dobiva zbog zloglasnosti. On je nevjerojatno revoltiran kada majci objašnjava da je u zatvor stigao mladić koji mu je oduzeo popularnost. Eva to ne može razumjeti. Svijet joj se čini zlokoban. Sumnja i bol tjeraju je dublje u ponor ruševina života koji je očito kreirao njezinog sina kao osobu kakva je on danas- osobu koja je spremno smaknula devetero nevinih ljudi iz samo njemu znanih razloga. No pitanje ostaje tu- je li postojao način da se sve to spriječi? Kako majka nije vidjela destruktivnost vlastitog sina?

Dobar život ne kuca na vrata. Radost je posao.”

Ovo je obimna knjiga bez realnih dijaloga. Ovo je knjiga pisama za koju ćete pomisliti da će vam trebati tjedni da ju pročitate. Pogrešno! Trebat ćete tek koji dan jer knjiga zahtijeva pažnju i ne dozvoljava vam da ju ispustite iz ruku. Lijepo pisana, lako čitljiva, sa zanimljivim i naizgled beznačajnim detaljima koji se zapravo pretvaraju u samu bit radnje knjige.

Kao majci bilo mi je teško ovo čitati, no istodobno sam imala potrebu pronaći odgovore kao što je i Eva tražila odgovore. Vjerujem da većina roditelja uče djecu nekim osnovnim vrijednostima i moralu, nadajući se pritom da dijete nikada neće povrijediti drugoga. No što kada se desi upravo to? Kako pokušati uvjeriti samoga sebe da nisi kriv za tuđe postupke? Kako se riješiti krivnje koja se širi poput raka iznutra?

“Ako sam pretrpjela teške posljedice, sama sam kriva. To je najstariji trik u knjizi, omiljen među nevjernima diljem svijeta: kad roditelji otkriju nešto inkriminirajuće guranjem nosa onamo kamo ne bi trebali, odmah prebaciš problem na samo njuškanje i skreneš pozornost s onoga što su otkrili.”

Potresna i zapanjujuća knjiga. Knjiga kojoj je tematika suprotna svim dosadašnjim. Vidimo ono o čemu inače ne razmišljamo već samo osuđujemo- majku kojoj se život raspao zbog djetetovog zločina. Baulja danima i svakodnevnicom hvatajući se za sjećanja u potrazi za odgovorima. Vidi zlo u sinovim očima i samo želi ponovno vidjeti onu dječju nevinost. Želi ponovni početak.
Preporuka!

Izvor: Bookworm Maja