RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Henning Mankell nam je predstavio policijskog inspektora Kurta Wallandera prije dosta godina, o njemu je napisao čitav serijal izvrsnih kriminalističkih romana. No Piramida je začetak svega. Začetak Wallandera i njegovi prvi slučajevi, kao i oni koji su ga u najvećoj mjeri oblikovali kao tvrdoglavog inspektora alkoholičara koji je, zahvaljujući svojoj intuiciji, jedan od najboljih inspektora u Švedskoj.

Kurt Wallander je započeo policijsku karijeru kao prometni redarstvenik, no zbog visokog obrazovanja nikada nije skrivao svoje ambicije o prelasku u Odjel za teške zločine. Igrom slučaja njegov susjed biva ubijen, a Wallander je taj koji otkriva tijelo, a uskoro se sve više upliće u slučaj, pa mu tadašnji kriminalistički inspektor dozvoljava privremenu suradnju u istrazi. Na kraju iste Kurt je doživio gnjusan napad i jedva preživio.

Njegova veza s Monom od početka je bila turbulentna, a svađe su se zaoštravale kada je prešao u Odjel. Iako su se preselili u nadi da će uspjeti spasiti brak i obitelj, Kurt opet preživi napad i jedva izvlači živu glavu. Susreće se sa najgorom vrstom kriminalaca, kao i sa onima koji su to postali igrom slučaja. Svaka od tih istraga oblikovala je Wallandera u onakvu osobu kakvu smo običavali čitati u serijalu.

Ova knjiga me posebno privukla jer mi se sviđaju kraće priče o radu policije u doba kada nije bilo svih silnih forenzičkih i inih naprava koje u današnje vrijeme istražiteljima pomažu u rasplitanju slučajeva. Od samih početaka Wallander se oslanjao na svoj instinkt i moć zapažanja. A ima izvrsne instinkte. Čitamo o njegovom polaganom poniranju u alkoholizam i padanje u nemilost samoće zbog posla.

Mankell je još jednom dokazao da je majstor pisanja. Ova knjiga mi se možda svidjela najviše do sada. Nekako sam se povezala sa mladim Wallanderom i počela suosjećati sa njim. Sviđa mi se i on kao glavni lik, ali i svi koji se pojavljuju uz njega jer se vidi da od svakoga od njih Kurt uzima nešto što ga čini sjajnim inspektorom današnjice.
Opisi su baš tipični za Mankella, a njega ili volite ili ne volite. Nema između.

Svatko od nas ima izbor odabira karijere, no ponekad je karijera ta koja nas odabire, a toksičnost iste ispoljava se u jednoj strani kao izvrsnost u poslu, a u drugoj strani pati privatan život.  Nije Wallander prvi koji je dopustio da ga ništavilo proguta.

Preporuka!!!!

Izvor: Bookworm Maja