RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Privatni detektivi Cormoran Strike i Robin Ellacott nakon dugog niza godina još uvijek obigravaju jedno oko drugog. Želja i požuda su tu, gotovo opipljive, no tu je i strah od neuzvraćenih osjećaja. Njihova detektivska agencija je njihovo dijete. Uspješno dijete. Slučajevi im se nizaju jedan za drugim, a često se dogodi da odbijaju slučajeve. Takva situacija je bila i sa Edie Ledwell.

Edie je sa bivšim dečkom Joshom Blayem kreirala uspješnu animiranu seriju Srce crno kao tinta. Nakon početnog uspjeha na YouTubeu par je ideju prodao Netflixu na kojem je postigao još i veću popularnost. Iako uvrnuta, sa radnjom na groblju, serija je izvoljevala čitav pokret fanova, ali i kritičara, većinom Edie. Na chatovima su ju redovito kritizirali, objavljivali privatne informacije, a izvjesna osoba pod nickom Anomija uhodi ju i maltretira. Edie dolazi kod Robin sa molbom da joj pomognu otkriti identitet Anomije.

Zbog Ediene neobičnosti, ali i slučaja koji zvuči nevjerojatno, Robin na tren razmišlja da pomogne autorici, no shvati da su u Agenciji resursi smanjeni, te odbije zbunjenu Ledwell.
Kroz nekoliko dana osvane vijest o pronalasku izbodenih Blaya i Ledwell na groblju. Edie nije preživjela. Robin osjeća krivnju i malo pomalo uključuju se u slučaj sa namjerom da otkrije tko je Anomija i tko je krivac za Edieno ubojstvo.
Chatovi ‘gore’ zbog najnovijeg razvoja situacije, a ona se sve više pogoršava.
Hoće li istražitelji shvatiti tajnu iza slučaja Srce crno kao tinta?

Neka vas ovih 1000+ stranica knjige ne obeshrabri, knjigu je zapravo vrlo lako čitati, a tematski je prikladna vremenu u kojem se trenutno nalazimo. Mislila sam da će mi trebati barem desetak dana za novu knjigu Rowlingice koju je napisala pod pseudonimom Robert Galbraith, no zapravo sam ju pročitala za nekoliko dana.

Tematika nije zamorna, dapače, animirane serije, igrice, chatovi- sve to je postao dio svakodnevice u tehnološki napredno doba današnjice. Uz dodatak internih dopisivanja trolova sa interneta sve postale zanimljivije, a pokazuje nam i to da opasnost vreba svugdje. U današnje vrijeme ratovi se vode online. Anonimci napadaju i zagorčavaju živote ljudima iz udobnost svojih fotelja. Ponekad su spremni ići u krajnosti, a to nerijetko čine sociopati koji se u ovakvom imaginarnom okruženju ‘hrane‘, a ponekad prelaze liniju koju stvara privid internetske anonimnosti.

Vrlo zanimljiva knjiga privlačne tematike. Likovi su baš karakteristični za Galbraithove knjige o Cormoranu Strikeu, a slučaj je, kao i svi ostali, sasvim drugačiji od očekivanog. I to mi se sviđa- nema ponavljanja, nema istih slučajeva,  nema sličnih situacija i problema sa kojima se susreću. Sviđa mi se što je knjiga lako čitljiva,  što vuče na listanje stranica i zbog nje želite doznati što se sve događa dalje.

Preporučam jer me se stvarno dojmila. Iako sam bilješke za osvrt počela pisati od samog početka knjige jer sam mislila da ću se pogubiti, shvatila sam da nije bilo potrebe. Iako je knjiga kompleksna, jako je dobro razrađena i lako je pratiti radnju.

Izvor: Bookworm Maja