RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Idilična slika imućne obitelji Merton na uskršnjoj večeri pokvari, već standardno, Fred Merton, glava obitelji, i njegovo maltretiranje ljudi oko njega. Njegova djeca su glavna meta. Iako odrasli, stalno se susreću sa očevim oštrim kritikama i njegovoj nesklonosti olakšati im.

Želi ih poniziti, pa svečano priseže da će prodati obiteljski dom samo kako bi napakostio najstarijoj kćeri Catherine kojoj je san živjeti u tom velebnom zdanju, usput Fred baci i pokoji zajedljiv komentar na Catherineinu nemogućnost da začne dijete. Kada ga sin Dan zamoli za pozajmicu, Fred ga grubo odbije iako je baš on razlog Danove financijske situacije zbog progona iz obiteljske tvrtke i prodaje iste. A Jenna, najmlađa, umjetnica, dijete koje se ne uklapa- ponovno je na meti kritika zbog stila života, a otac joj prijeti da će joj prestati financijski pomagati.

“Spremna je za ono što slijedi. Nije mu prvi put da gnjev iskaljuje na njoj. Neće ustuknuti pred njime. On je običan nasilnik. Nasilnik vrijedan isključivo prijezira i svi oni to dobro znaju.”

Večera naprasno završi zbog niza zajedljivih komentara, a rasplet tenzija dešava se koji dan kasnije kada spremačica Irene pronalazi izbodenog Freda i zadavljenu suprugu Sheilu. Djeca nisu toliko šokirana smrću roditelja koliko ih muči pitanje koji iznos će im se prikazati na računu nakon završetka istrage i jesu li insinuacije njihove tete Audrey, da će joj Fred ostaviti polovicu bogatstva, istinite. No čini se da su predebelo upleteni u slučaj i situaciju pogoršavaju svojim lažima. Možda ipak nisu tako nevini kako izgleda. A možda postoji nešto više i moćnije od ispraznih prijetnji.

“Znam da je krivac jedno od vas. A znam i sve vaše male prljave tajne. Možda je vrijeme da svi doznaju kakva je zapravo ova obitelj.

Zna se što volim- zakučaste igrice čitateljevom maštom i umom, spore radnje i brutalno zanimljiv rasplet. A sve nabrojano pročitala sam u knjizi o ovoj disfunkcionalnoj obitelji.
Svaka obitelj ima svoje tajne i loše dane. Većina nas to ne iznosimo javno već čuvamo unutar četiri zida. A tako je i obitelj Merton, sve do dana kada glava obitelji nije odlučila uništiti i ono malo povjerenja i međusobnog razumijevanja unošenjem razdora među članove obitelji.

“Fred je volio ljudima otvoreno reći kada bi im odlučio učiniti uslugu. Jednako koliko je uživao kada bi učinio nešto čime bi ih povrijedio. Volio je imati osjećaj moći nad ljudima, spoznaju da im ima mogućnost nešto dati i oduzeti.”

Knjiga je sablasna, jako napeta, a promatrajući nesposobnost policije i njihovo tapkanje u mraku izgleda sasvim realno- jer to je ono što se dešava stalno unatoč modernim forenzičkim metodama obrade dokaza. Ponekad dokaza jednostavno nema, a gen ubojice istražiteljima daje više psihopata na raspolaganje kao potencijalne ubojice, no ništa ne mogu dokazati.

“Strahuje da u srži njezine kćeri prebiva nepojmljiva tama.”

Nekako odiše gotičkom dramom, ispunjeno je napetošću i zavrzlamama, te vrlo kompleksnim likovima koji se ne libe učiniti sve kako bi se dočepali bogatstva. Novac postaje stvar koja razdire obitelji i prijateljstva, tjera ih da se okrenu jedni protiv drugih, izdaju se međusobno i traže izliku da osobu ponize i unište. A tu su i osobe koje ne staju u potrazi za krivcem. Nastavljaju do zadnjeg daha, do zadnjeg centa.

Sasvim solidna priča koja će vam držati pažnju i natjerati vas na listanje knjige. O naslovnici ne moram puno govoriti, ona govori sama za sebe.

Izvor: Bookworm Maja