RECENZIJA Maja Cerjan, Bookworm Maja

Polarno ljeto isisisalo je energiju iz stanovnika Haparanda. A onda su pronađeni uginuli vukovi, zaštićena vrsta koja je u ovom slučaju otrovana. No ne bi to bilo čak ni toliko čudno zbog sveprisutnog krivolova, koliko je čudno to da su vukovi u želucu imali ljudsko meso i ostatke. Ekipi iz policije Haparande preostalo je da prokopa put kojim su vukovi kročili kako bi pronašli truplo. Pukom srećom su vukovi nosili GPS pa je policiji trebalo tek kratko vrijeme da pronađe mrtvaca.

Hannah je policajka koja sa svojim nadređenim, a i povremenim ljubavnikom, Gordonom sudjeluje u istrazi. U malome gradu gdje svi sve znaju, Hannah zna točno koga istražiti- UV-a, nekadašnjeg dilera i narkomana koji je, nakon odsluženja zatvorske kazne i rođenja teško bolesne kćeri, odlučio poštenije živjeti, a tu je i narkoman Jonte koji u svakodnevnom opijumskom deliriju više ni ne primjećuje svoju okolinu. Nekako joj na pamet pada i njezin nećak Kenneth, ali u drugom je planu.

“Ona osjeća svoje stanovnike. Dijeli njihove živote, vidi ih i poznaje. Prisjeća se i očekuje. Treba ih, svakoga od njih. Ona je grad, postoji samo dok ljudi u njoj žive. Kao božanstvo koje prestaje postojati u onom trenutku kad u njega više nitko ne vjeruje.”

Ono što je neobično u slučaju je činjenica da je u prometnoj nesreći u kojoj je stradao ruski diler, prethodio masakr bandi koje su trebale razmijeniti veliku količinu droge za ogromnu sumu novaca. Sve to je trebao dobiti ruski mafijaš Valerij Zagornij. U okršaju su se međusobno poubijali, a Vadim, jedini preživjeli, ukrao je novac i drogu i pobjegao. A potom poginuo u nesreći dok je droga sa novcem isparila. Gotovo kao i vozilo koje ga je pregazilo.

“Vjerovala mu je. Nije bio glup, a ni nehajan. Iako nije znao za koga točno radi, bilo mu je jasno da tim ljudima ne bi bilo drago da kasnije saznaju da im je mogao pomoći, a nije.”

Slučaj postaje sve masovniji, u njega se uključuje četa dilera i nasilnika, jedna ruska plaćenica, mafijaški šef, pa čak i svojeglava infuencerica.
Ubojstva se nižu jedno za drugim, a istraga stoji na mjestu. Informacije cure.
Hoće li uopće ući u trag novcu i drogi? Hoće li pronaći masovnog ubojicu?

“Nije bilo isprike. Bi li mu trebala reći? Da joj nedostaje. Da se osjećala odbijeno kad je otišao, da je bila tužna. Da je primijetila da su se udaljili, odnosno da se on udaljio od nje. Da drži distancu.”

Napisati kratak sadržaj na ovako obimnu knjigu, po meni čak epskih razmjera, mi je bilo prilično teško. Izdvojiti najbitnije a da ne spojlam radnju je gotovo nemoguće.
Knjiga je vrhunski kriminalistički roman, jedan od boljih sa kojima sam se susrela. Čitanje mi je bilo pravo zadovoljstvo i nadam se skorom nastavku.

Knjigu je napisao izvrstan autor koji se može pohvaliti sa iskustvom u pisanju scenarija za popularne kriminalističke serije, a njegovo ime je često spominjano u svijetu ljubitelja filma i serija. Možete samo pretpostaviti koliko je ovim romanom zagolicao moju maštu. Zakomplicirao je sve, ali ne u lošem smislu, dapače, to je bila uživancija čitanja.

“Hannah je mogla vidjeti koliko je tužan, koliko pati. Ne zbog sebe, nego zbog nje. Zato što je nije mogao zaštititi od ovog. Zato što je on uzrok njezine boli.”

Radnja je pomno osmišljena, vrlo dobro obrađena i razdrađena. Likovi su dobri i loši. Ali nam autor daje uvid u to kako su postali takvi kakvi jesu, kako su se pronašli u bezizlaznoj situaciji kada prijatelji međusobno gube povjerenje. Tajne su ponekad toliko plitko zakopame da treba samo jedan dah da sa njih otpuše prekrivač tajnosti, a tada se pronađu u novoj razini raspada sistema.

“Kad je stavila automobil u prvu brzinu i krenula, osjetila je kako bijes tjera njezine misli u drugom smjeru, dalje od neizmjerne tuge. Znala je da je to samo privremeno, da će tuga biti njezin pratitelj još dugo, dugo vremena.”

Knjigu preporučam. Baš mi se svidjela. Uživala sam u njoj i razvlačila sam ju da ju čim duže čitam.

Izvor: Bookworm Maja