RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Čim pročitate sadržaj na poleđini ovog romana, prvo što ćete pomisliti je kako se radi o još jednom trileru s već svima poznatom i prožvakanom temom nestanka djeteta. Vjerojatno, kao i ja, mislite kako je pored toliko različitih romana s istom temom gotovo nemoguće napisati nešto drugačije, nešto po čemu će se baš taj isticati od ostalih. No, Lisi Jewell je to pošlo za rukom. Osim što je napisala priču koja će vas zalijepiti za naslonjač sve dok ju ne pročitate do kraja, autorica će vas u romanu odvesti u najmračnije dijelove ljudskoga uma.

80671825_469017930423617_6334785129025634304_o

Ellie Mack bila je savršeno dijete, Laurelina zlatna kći. Iako ima još dvoje djece, Ellie joj je oduvijek bila najposebnija, moglo bi se čak i reći najdraža (iako bi zapravo roditelji jednako trebali gledati i voljeti svoju djecu). Sa svojih petnaest godina Ellie je imala najbolje ocjene u razredu, hodala je s najljepšim dečkom u školi te ju je samo nekoliko dana dijelilo od ljetnih praznika. A onda je nestala.

Iako je policija odmah posumnjala u bijeg od kuće zbog straha od nadolazećih ispita, Laurel nikada nije povjerovala u to. Ellie to ne bi učinila. Ne njena Ellie.

Posljednja misao prolazila mu je tijelom poput toplog vala prije nego što je zaspao. Uskoro će cijeli razred patiti od nesanice. (8)

Deset godina je prošlo otkako je Ellie nestala, a sedam otkako se Laurel razvela. Njoj i Paulu dogodilo se ono što se polovici parova dogodi nakon nestanka djeteta – raspali su se pod teretom krivnje. Laurel još uvijek preživljava i pokušava svoj život ponovno dovesti u red. Tri dana u tjednu radi u marketinškom odjelu jednog šoping-centra, jednom tjedno odlazi pospremiti stan svoje druge kćeri, Hannah, a ostatak vremena radi ono u što samu sebe uspije uvjeriti da joj je važno.  Ima vrlo loš odnos s kćeri i sa sinom, ponajviše zbog Ellienog nestanka nakon kojeg za Laurel više nikada ništa nije bilo isto. Djeca su se brzo odselila, svatko je otišao na svoju stranu, a čuli su se i vidjeli samo po potrebi. Takav je bio Laurelin život posljednjih deset godina – bolan, tragičan i tmuran.

No tada primi telefonski poziv koji je godinama čekala. Poziv koji će joj reći kako su pronašli Ellien ruksak sa svim njenim stvarima. Pronađeni su i djetetovi posmrtni ostaci, a time je i potraga konačno završila. Pokopavši Ellie, Laurel se osjeća kao da je dobila novu priliku za život, priliku za otvaranje novog, sretnijeg poglavlja u životu. A šarmantni sredovječni muškarac kojeg upoznaje će joj u tome pomoći.

Laurel se u relativno kratkom vremenu zbliži s Floydom, a njihova veza postane stabilna te pomalo i ozbiljna. Laurel se konačno čini kako joj je život krenuo nabolje, u sretnoj je vezi, trudi se popraviti odnose s djecom i bivšim suprugom, ispraviti greške. No, kad prvi put susretne i upozna Floydovu kćer Poppy, Laurelina priča će ponovno krenuti unazad. Naime, Poppy nevjerojatno sliči Ellie. Štoviše, izgleda identično kao njena nestala mezimica.

Posljednja misao prolazila mu je tijelom poput toplog vala prije nego što je zaspao. Uskoro će cijeli razred patiti od nesanice.

I tu počinje onaj najbolji dio u kojem se otvaraju mnoga pitanja. Kamo je Ellie otišla? Je li uistinu pobjegla od kuće ili je razlog njezina nestanka mnogo strašniji? Je li Floyd uistinu muškarac kakvim se predstavlja? I zašto njegova kći toliko sliči njezinom nestalom djetetu?

Ukoliko ste malo iskusniji čitatelj trilera i kriminalističkih romana, postoji velika mogućnost da ćete, poput mene, već nakon nekoliko poglavlja naslutiti u kojem smjeru ide ovaj roman. Iako će vam u jednom trenu biti drago što ste pogodili, u drugom ćete se i dalje potajno nadati kako ste pogriješili. Jer otkriće je gnjusno. Zastrašujuće. Bolno. Zašto to kažem? Zato što ovo nije samo još jedan triler u nizu. A onda je nestala je jedna vrlo jeziva, uvrnuta i napeta priča koja na najmračniji mogući način prikazuje ljudsku prirodu i nagone.

Unatoč predvidljivom kraju kojeg, vjerujem, autorica nije niti pokušavala sakriti, roman u sebi i dalje sadrži nalete iznenađenja. Put do otkrića je trnovit, postoje brojna pitanja, sumnje, strahovi. A Lisa Jewell će vam dati sve odgovore, razjasniti moguće nedoumice i otkriti koliko zastrašujućih stvari stane u roman od tristotinjak stranica. Ukoliko volite kvalitetne psihološke trilere, a želite pročitati nešto drugačije i mračnije, ovaj nikako ne smijete propustiti.

Izvor: Throne of Bookaholic