RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Angela Marsons ostvarila je veliki uspjeh svojim prvim romanom koji je 2015. godine prodan u milijun primjeraka. Nakon što je roman Nijemi vrisak preveden na hrvatski jezik, Marsons je u vrlo kratkom vremenu među našim čitateljima stekla brojne obožavatelje, a njezina istražiteljica Kim Stone postala je kultnim književnim likom. Nakon drugog romana, objavljenog na hrvatskom jeziku, Izopačene igre, nedavno nam je stigao i treći, Izgubljene djevojčice, koji donosi nove, podjednako napete i zanimljive avanture sada već omiljene istražiteljice Kim Stone.

Ono što ću vam odmah reći je da nije nužno čitati romane po redu. Radnja, odnosno zločin se nikako ne veže za prethodne romane, a autorica će se kroz priču pobrinuti da vas uputi u sve ključne događaje iz prethodnog romana, uključujući i privatni život inspektorice Stone.

107736146_587521991906543_1317199404714659792_o

Dvije djevojčice su otete. Samo će jedna biti vraćena. Roditelji koji ponude veći iznos dobit će svoju kćer natrag. Par koji izgubi na tzv. aukciji svoje dijete više vidjeti neće.

Kad njihove devetogodišnje kćeri, Charlie i Amy, budu otete i dvije se obitelji nađu usred noćne more, inspektorica Kim Stone pozvana je da započne i vodi istragu. Jedna od majki poznaje Kim još iz djetinjstva te ju smatra prijateljicom, iako Kimina sjećanja na te dane govore potpuno suprotno. No, roditelji su izričito zatražili Kim i ne žele razgovarati ni s kim drugim.

I dok su obitelji suprotstavljene jedna drugoj, jer svaka pokušava vratiti svoje dijete, Kim strahuje da bi ovi okrutni zločinci mogli biti najopasniji s kojima je ikad imala posla. Jer ovo nije prvi put da su dvije djevojčice otete, da su isti uvjeti postavljeni i da je na kraju samo jedno dijete vraćeno…

_Ralph Anderson bio je čovjek podvojenih misli, a ta dvostruka slika sad ga je izluđivala._

I u ovom romanu vrlo brzo doznajemo tko se krije iza otmice djevojčica jer nam je Marsons servirala i nekoliko poglavlja u kojima su upravo otmičari pripovjedači. No, iako znamo kako se zovu, tijekom cijelog romana nam je velika nepoznanica jesu li oni uopće povezani s obiteljima, koji im je glavni motiv te tko je treći sudionik, odnosno njihov šef, mozak operacije.

Kim Stone je još jednom pokazala zašto je toliko omiljena među čitateljima. Iako je vječito hladna i distancirana žena, Kim ima nevjerojatnu količinu empatije prema žrtvama zločina, posebno žrtvama zlostavljanja. Ima čudesno nježan način pristupanja, sposobnost povezivanja, stjecanja povjerenja i komunikacije s njima. Oni koji su pročitali prethodna dva romana, znat će i zašto. Ako krećete upravo s ovim, saznat ćete vrlo brzo, a potom ćete pronaći ogromnu količinu razumijevanja za inspektoricu koja je emocionalno i socijalno odsječena od drugih. No, Kim vam neće dopustiti da na bilo koji način osjetite sažaljenje prema njoj. Ona je mnogo snažnija i hrabrija od svoje prošlosti, ali u paklu ove istrage bit će gurnuta do krajnjih granica.

_Ralph Anderson bio je čovjek podvojenih misli, a ta dvostruka slika sad ga je izluđivala._ (2)

Imate moje tople preporuke, Izgubljene djevojčice jedan od onih trilera koji vas toliko obuzmu da ih pročitate u jednom sjedenju! Angela Marsons autorica je čije ću romane uvijek rado preporučiti i kojima ću se sigurno još koji put vratiti. I ja sam jedna od onih kojima je Kim Stone omiljena protagonistica, stoga s nestrpljenjem iščekujem prijevode ostalih romana! ?

_Ralph Anderson bio je čovjek podvojenih misli, a ta dvostruka slika sad ga je izluđivala._ (1)

Izvor: Throne of Bookaholic