RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Tess Gerritsen poznato je ime na svjetskoj književnoj sceni. Jedna je od najčitanijih suvremenih autorica forenzičarskih trilera. Toliku popularnost je stekla zahvaljujući serijalu koji prati Mauru Isles, forenzičku patologinju koja obdukcijama tijela žrtava pomaže u rješavanju zločina istražiteljici Jane Rizzoli. Prema njezinim romanima snimljena je i uspješna televizijska serija Cure na zadatku. Posljednji preživjeli deseti je roman iz serijala koji donosi novi, jednako uzbudljiv i intrigantan slučaj.

93263102_537158393609570_1514619302106365952_o

Iako sam, naravno, čula za autoricu i serijal, moram priznati kako mi je ovo prva njena knjiga koju sam pročitala. Ukoliko vam nisu bitne pojedinosti iz privatnih života naših glavnih junakinja, mislim da je svejedno kojim ćete redom čitati. Zločini su u svakom nastavku drugačiji, nevezani za prethodne. Ako baš želite vremenski pratiti događaje, onda je najbolje da čitate po redu.

Deseti slučaj istražiteljskog dvojca donosi nevjerojatno uzbudljivu i zanimljivu priču kojom se nastavljaju opasne avanture ovog istražiteljskog para. Mene je ovaj slučaj i generalno cijela ideja oduševila.

Dovoljno je strašno zamisliti kako se roditelji koji izgube dijete osjećaju. A jeste li ikada pomislili kako bi se dijete osjećalo da u istom danu izgubi oba roditelja?

Iako je taj dan trebala biti slobodna, Jane Rizzoli primila je poziv na dužnost. Slučaj na koji je pozvana nije nimalo lak: pet žrtava nemilosrdnog masakra, uključujući troje djece. Jedini preživjeli, ujedno i svjedok, je trinaestogodišnji Teddy Clock. Ono što je bizarno u cijeloj priči je da se siroti Teddy nije prvi put našao u toj situaciji. Naime, njegova biološka obitelj je prije dvije godine ubijena, a Teddy je i tada jedini preživio. Ubrzo su ga udomili divni ljudi, no ista sudbina je snašla i njih. Slučajnost, ili ipak ne?

_Bilo kamo, samo da ostavim ovo mjesto iza leđa. Bilo što da mi kupi vrijeme._ (1)

Svi tragovi vode u Evensong, posebnu školu koja je osnovana kao utočište za djecu koja su izgubila članove obitelji pod nasilnim okolnostima. Evensong pomaže djeci oporaviti se od nasilja i vlastite tragedije. Pruža im strukturu, sigurnost i vrhunsko obrazovanje. Priprema ih za fakultet ili ono što sami žele. Maura i Jane otkrivaju jezivu poveznicu između Teddyja i još dvoje učenika Evensonga – i oni su, isto kao Teddy, dvaput siročad, dvaput preživjeli. I njihove su biološke obitelji ubili, a potom i udomitelje. Svima ubrzo postaje jasno kako troje djece nije trebalo preživjeti i da sudbina njihovih roditelja očekuje i njih.

Kad se na školskom imanju dogodi ubojstvo, istražiteljice shvaćaju kako je ubojica bliže nego što su mislile te kako se upuštaju u igru mačke i miša…

_Bilo kamo, samo da ostavim ovo mjesto iza leđa. Bilo što da mi kupi vrijeme._

S obzirom da je meni ovo prvi susret s autoričinim pisanjem, moram priznati da sam prilično zadovoljna te mogu razumjeti zašto su mnogi upravo zbog Tess Gerritsen zavoljeli krimiće. Ono što je meni najbitnije je da radnja nije spora, autorica se ne zadržava pretjerano na jednom mjestu, napetost je uvijek prisutna, a glavne junakinje zanimljive. Malo mi je bilo teže pohvatati pojedinosti iz njihovih privatnih života pošto je to već deseti roman, ali mi u konačnici nije smetalo, više sam pažnje posvetila slučaju i otkrivanju ubojice.

Roman Posljednji preživjeli me zainteresirao i za prethodne nastavke. Općenito volim kriminalističke serijale koji prate detektiva/detektivku u rješavanju zamršenih slučajeva. Pritom, naravno, dolaze i mnogi detalji i situacije iz privatnog života, često uključujući i tragičnu prošlost koja ih prati. Maura i Jane su istražiteljice o kojima bi htjela još čitati, bolje ih upoznati, a pritom i shvatiti. A činjenica da je autorica po struci liječnica samo daje dodatnu dozu jezive realnosti njezinim romanima te sve to čini jedan savršeni spoj za svakog pravog ljubitelja dobrog krimića.

Izvor: Throne of Bookaholic