RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Svaka obitelj ima tajne.

Za neke vrijedi ubiti…

S Ruth Ware imali smo se prilike upoznati kroz njena prethodna tri romana: U mračnoj, mračnoj šumi, Žena u kabini 10 te Igra laži. Tri vrlo različite knjige potvrdile su kako Ruth Ware itekako zna ispričati pravu, jezivu kriminalističku priču. Smrt gospođe Westaway njen je četvrti roman s kojim nastavlja oduševljavati ljubitelje tog žanra.

89311296_514991359159607_5202650600411496448_o

Harriet Westaway je u svojih dvadesetak godina proživjela više nedaća nego što netko proživi cijeli život. Prerano ostavši bez majke, Harriet je jedva spajala kraj s krajem. Oca nikad nije upoznala, majka joj je rekla kako je bio avantura za jednu noć, ništa više. Nakon majčine smrti, Harriet je preuzela njen posao u kućici na brightonskom pristaništu West Pier gdje je gatala, čitala iz karata za tarot i proricala budućnost. Majka ju je naučila tarot te je Harriet upoznala sve slike na kartama gotovo prije nego što je naučila hodati. Majčina smrt ostavila ju je bez prebijene pare te je kao izlaz iz novonastale situacije vidjela jedinu stvar koju je znala raditi – tarot. No, nedostatak novaca doveo ju je u mnoge neprilike. Dugovala je novac utjerivaču dugova, čije su prijetnje postajale sve agresivnije. Harriet je bila svjesna kako se brzo mora dokopati gotovine.

Kad primi neočekivano pismo u kojem piše da je naslijedila veliko imanje svoje bake iz Cornwalla, činit će se kao da su joj sve molitve uslišene. To nasljedstvo moglo bi joj vratiti sigurnost koju je izgubila nakon majčine smrti. Čak bi joj i nekoliko stotina funti dalo više prostora za disanje nego što je mjesecima imala. Riješila bi se dugova, prijetnji, mogla bi platiti račune i stanarinu. Savršeno. No, postojao je jedan problem. Pismo nije imalo nikakvog smisla jer su njeni baka i djed umrli prije više od dvadeset godina.

_Bez ožalošćenih. Bez sprovoda._

Sigurno je došlo do pogreške. Možda u nekom drugom gradu postoji Harriet Westaway koja ima pravo na to nasljedstvo. A možda se radi o nečemu sličnom onim emisijama o lovcima na nasljednike gdje netko umre bez zakonitih potomaka i novac će propasti ukoliko ne pronađu nekog rođaka, bez obzira koliko dalekog, koji će naslijediti sve. O čemu god se radilo, u jedno je bila sigurna – novac nije njezin i nema pravo ga tražiti. Međutim, Harriet se uvalila u tolike probleme te počinje shvaćati kako joj je to pismo jedini preostali izlaz. Ako je itko sposoban pojaviti se na sahrani nepoznate osobe i položiti pravo na nasljedstvo koje mu ne pripada, to je ona.

Stoga to i učini. Donese odluku koja će joj zauvijek promijeniti život. No, ono što Harriet nije znala je da povratka iz te prijevare nema. Igrajući se sa situacijom s kojom nije upoznata, počinje shvaćati kako ju njena odluka može koštati života. Ulozi su veliki. A igrači nepoznati, složeni, opasni.

_Bez ožalošćenih. Bez sprovoda._ (2)

Smrt gospođe Westaway nije u potpunosti triler. Više bi rekla kako se radi o obiteljskoj drami prožetoj elementima trilera koji su, kako se radnja približava raspletu, prisutni u sve većoj mjeri. Priča je to puna misterije, izgovorenih istina i laži te skrivenih tajni koje se polako, ali sigurno otkrivaju. Autorica savršeno isprepliće prošlost i sadašnjost, stvarajući pritom napetu atmosferu uz dozu gotičkog ugođaja.

Mjesto radnje je također misteriozno, gotičko i krajnje jezovito: Trepassen House, nekada veličanstveno i lijepo imanje, danas staro, prašnjavo, škripavo i prepuno tajni. Čudna, starija domaćica smjestila je Harriet u potkrovlje, u malenu prostoriju bolno ogoljenu s metalnim okvirom kreveta u jednom kutu, umivaonikom u drugom i malenim dječjim prozorom s rešetkama. Harriet je zbog tih rešetki imala neobičan osjećaj duboko u želucu, a kasnije je, kad je na prozoru vidjela urezane riječi POMOZITE, shvatila zašto.

Što se tiče samog raspleta, mogu vam reći da je dosta predvidiv. No, to nije nimalo umanjilo moju želju za čitanjem. Jedino bi voljela da su motivi pojedinih likova malo bolje pojašnjeni. Tu su mi nakon čitanja ostali upitnici iznad glave, odnosno motiv je ostao nepoznat.

Mnogi Ruth Ware uspoređuju s Agathom Christie, a mogu shvatiti i zašto. Smrt gospođe Westaway roman je vođen likovima, roman koji se oslanja na interakcije ljudi i na stvari koje ostaju neizgovorene, a sve to kako bi se stvorila gotovo nepodnošljiva neizvjesnost. Kako radnja napreduje, Harriet se sve više zapetljava u obiteljske laži, tajne, jezivu atmosferu u kući te ekscentričnu obitelj Westaway koja ju, začudo, dočekuje raširenih ruku.

Ukoliko su vam se svidjeli prethodni romani Ruth Ware, zasigurno će vam se svidjeti i ovaj. Meni je čak postao i najdraži. Nemojte očekivati stopostotni triler. Jer ovaj roman je i više od tog.

Izvor: Throne of Bookaholic