RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Što biste učinili da netko koga volite jedne noći ode u izlazak s društvom i više se ne vrati? Čini se da im nema traga, ljudi s kojima su bili kažu da su krenuli kući, a te tvrdnje ne možete osporiti. Ali znate da nikad ne bi nestali, da se nešto strašno moralo dogoditi.

2017. je godina, a devetnaestogodišnja Tallulah i njezin dečko ostavili su svoju bebu s Tallulahinom mamom, Kim, dok odlaze na prijeko potrebnu noć u gradu. Kada se ne vrate kući, Kim postaje izbezumljena jer jednostavno ne priliči Tallulah da bude tako neodgovorna i ne vrati se svojoj bebi koja ju doma čeka. Nakon što je nazvala sve kćerine prijatelje i saznala samo da je Tallulah odlučila otići na zabavu u Mračnu kuću, tajanstvenu kuću u obližnjoj šumi, Kim odlučuje da je vrijeme da pozove policiju. Policija istražuje, ali jednostavno nema nikakvih novih tragova.

Godinu kasnije, Sophie, spisateljica kriminalističkih romana, useljava se u kolibu nasuprot Mračne kuće. Jednog dana dok istražuje skrovite predjele tamne šume, Sophie naiđe na zlokobnu poruku na kojoj piše samo: OVDJE KOPATI. Poruka izgleda prilično nova, kao da je nedavno napisana, pa, zaintrigirana, Sophie radi prema uputama, nesvjesna da će otkriti nove dokaze u Tallulahinom slučaju nestalih osoba.

Moj omiljeni dio ove priče je način na koji Jewell dopušta da se djelići ove misterije spoje kroz dvostruke vremenske linije. Vremenska linija za 2017. godinu pokazuje nam početak onoga što se u konačnici dogodilo s Tallulah i njezinim dečkom, kao i početnu policijsku istragu, o čemu svjedočimo kroz Kimine oči, koja je odlučna otkriti što se dogodilo njezinoj kćeri. Srce mi je bilo slomljeno zbog Kim jer jednostavno ne mogu ni zamisliti kako je mogla nastaviti iz dana u dan, sama odgajati svog unuka i svakodnevno se pitati što je bilo s njegovom majkom. Također mi je bilo vrlo žao Tallulah jer je postalo jasno da je imala neke prilično velike probleme s kojima se bavila do trenutka svog nestanka.

Druga vremenska linija, koju Sophie pokreće svojim kopanjem, usredotočuje se na ono što novi dokazi iznose na vidjelo, dok Sophie odlučuje sama malo istraživati. Sophie je autorica misterija i kriminalističkih romana koja trenutno pati od spisateljske blokade pa se upušta u istraživanje misleći da bi joj to moglo pomoći kod inspiracije. No, ona nema pojma u što se upušta dok polako počinje slagati dijelove i približavati se istini više nego što je itko do sada uspio.

Vremenske linije bile su mi podjednako zanimljive, iako je bilo teže suosjećati s nekim likovima u priči koja je vodila do nestanka. Mislim da je Jewell prava majstorica u tkanju narativa koji istražuju iste ideje kroz leću različitih likova.

Unatoč predvidljivom kraju kojeg, vjerujem, autorica nije niti pokušavala sakriti, roman u sebi i dalje sadrži nalete iznenađenja. Put do otkrića je trnovit, postoje brojna pitanja, sumnje, strahovi. A Lisa Jewell će vam dati sve odgovore, razjasniti moguće nedoumice i otkriti koliko zastrašujućih stvari stane u roman od tristotinjak stranica. Ukoliko volite kvalitetne psihološke trilere, a želite pročitati nešto drugačije i mračnije, ovaj nikako ne smijete propustiti.

Cijela je obitelj bila poput santi leda koje plutaju jedna pored druge, ali se ne dodiruju. Zato nisam bila posebno iznenađena kad je to dvoje mladih nestalo i kad sam čula da su bili kod Jacquesovih.

Izvor: Throne of Bookaholic