RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Ubojita Finlay Donovan urnebesno je duhovit roman o majci koja postaje plaćeni ubojica.

Finlay je spisateljica koja je trenutno u blokadi iz koje joj se čini da nema izlaza. Zbog toga nije uspjela dovršiti knjigu koju je započela, a zadani rok iz ugovora se opasno bliži. Njezina frustrirana agentica, Sylvia, vrši pritisak na nju da ispoštuje rok ili će njezin izdavač odustati. Ali spisateljska blokada najmanja je Finlayina briga. Njezin brak je propao: suprug Steve ju je ostavio zbog druge žene i taman je doznala vijest o njihovim zarukama. Kao i u većini takvih slučajeva, novca nema dovoljno za dva odvojena kućanstva, te su svoju djecu odlučili iskoristiti kao ljudske pijune u igri razvoda. Finlay nema novca, nema nove knjige i nema izgleda da riješi bilo koji od ovih problema. A sada bi joj Steve mogao oduzeti djecu, pogotovo kad dokaže u kakvim dugovima Finlay već duže vrijeme grca.

Sjedeći jedan dan u središnjem dijelu restorana s agenticom, razgovor se svodi o Finlayinim poteškoćama u pisanju i radnji njezina novog romana. Obližnja mušterija čuje dijelove razgovora i nekako se uvjeri da je Finlay plaćeni ubojica. Ona tiho, ali brzo ubacuje ceduljicu u Finlayinu torbu u kojoj piše da će dobiti čak 50 000 dolara ako ubije njezina muža.

Finlay brzo odluči nazvati broj zabilježen na ceduljici kako bi objasnila da ona nije ono što je žena pomislila, no tada se ispostavi da je ženin muž vrlo, vrlo loš čovjek. Osim toga, ne može se poreći da je pedeset tisuća dolara puno novca. Više nego dovoljno da Finlay riješi sve svoje financijske probleme…

Loših ljudi bilo je posvuda, a u usporedbi s njima, pretpostavljam da nisam bila toliko loša.

Elle Cosimano – Ubojita Finlay Donovan

Ostatak priče je jednostavno previše dobar da bi vam ga kroz ovu recenziju otkrila, morat ćete pročitati knjigu da biste sami saznali što se tu zapravo događa! No, ono o čemu vam mogu pričati je koliko je ovaj roman bio smiješan, brz i zabavan, što je rezultiralo time da sam u rekordnom roku prošetala njegovim stranicama. Tijekom čitanja bila sam zaljubljena u slobodnu prirodu radnje i toliko sam uživala čitajući da se nisam brinula hoće li mi se kraj svidjeti ili ne.

Finlay je također sjajna protagonistica. Nikada se ne predaje i lako je suosjećati s njom i njezinim životnim kaosom, čak i ako je mnoge svoje probleme sama stvorila. Ipak, ona je nezaustavljiva, unatoč tome što je okružena ljudima koji su protiv nje, poput njezinog bivšeg muža, njegove podrugljive i zlobne buduće nevjeste, ili čak vlastite bezobrazne djece koja njezinu ljubav uzimaju zdravo za gotovo. No, srećom, ona ima Veru, koja je uvjerljivo osvojila nagradu za najbolji sporedni lik godine. Svidjelo mi se sve u vezi njih dvije, od neobičnog, neočekivanog načina na koji su završile zajedno do urnebesnih interakcija koje su kroz cijeli roman imale.

Sve u svemu, ova knjiga savršena je za odmoriti mozak, opustiti se, a opet neprestano okretati stranice jednu za drugom dok ne otkrijete kako završava ova vrlo neobična priča. Finlay Donovan sjajna je autorica i voljela bih da u stvarnosti postoji barem jedna njena knjiga za pročitati. S obzirom na njen karakter i maštu, vjerujem da bi i to bilo čitanje za pamćenje. No, kako je to nemoguće, meni ne preostaje ništa drugo nego s nestrpljenjem čekati prijevod idućeg nastavka. Veselim se ponovnom druženju s Finlay, a vi? ?

I dok sam zaključavala kuću svojega bivšeg iza sebe, nisam mogla ne zapitati se kakvog odvjetnika za skrbništvo može kupiti pedeset tisuća dolara.

Elle Cosimano – Ubojita Finlay Donovan

Izvor: Throne of Bookaholic