RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Angela Marsons ostvarila je veliki uspjeh svojim prvim romanom koji je 2015. godine prodan u milijun primjeraka. Nakon što je roman Nijemi vrisak preveden na hrvatski jezik, Marsons je u vrlo kratkom vremenu među našim čitateljima stekla brojne obožavatelje, a njezina istražiteljica Kim Stone postala je kultni književni lik. Nakon drugog i trećeg romana, Izopačene igre i Izgubljene djevojčice, stigla su nam još dva nova prevedena nastavka. Da ne kasnim previše, odlučila sam nastaviti s čitanjem točno gdje sam i stala – na četvrtom nastavku. Pravi se mrtva donosi nove, podjednako napete i zanimljive avanture sada već omiljene istražiteljice Kim Stone.

Ono što ću vam odmah reći je da nije nužno čitati romane po redu. Radnja, odnosno zločin se nikako ne veže za prethodne romane, a autorica će se kroz priču pobrinuti da vas uputi u sve ključne događaje iz prethodnog romana, uključujući i privatni život inspektorice Stone. Ja još uvijek nisam pročitala Nijemi vrisak, koji je ujedno i prvi roman u ovom sjajnom serijalu. Iako ga svakako planiram pročitati, ne mogu reći da osjećam neki propust što ga nisam prvog čitala. Odnosno, jednako uživam čitajući nastavke, a što se tiče privatnog života istražiteljice Stone, sve je vrlo lako pratiti.

Angela Marsons je stvorila složen lik; Kim je osoba s užasnom prošlošću, koja je uspjela stvoriti nekakav život za sebe dok se godinama trudila zadržati mračna sjećanja negdje duboko zakopanima. Sa svakim novim nastavkom, Marsons otkriva nešto više o Stoneinoj mračnoj prošlosti i zagrebe mali dio tvrde ljuske koju je istražiteljica stvorila kako bi se zaštitila.

Pravi se mrtva ima samo jedno mjesto zločina – „farmu leševa“, čiji su stanari mrtva tijela u raznim stadijima raspada. Riječ je o tajnoj istraživačkoj ustanovi u kojoj znanstvenici proučavaju faze razgradnje tijela koristeći aktivnosti insekata i druge metode koje obično nisu za one sa slabim srcem. Ali kad detektivka Kim Stone i njezin tim tamo otkriju leš mlade žene, čini se da je ubojica otkrio savršeno mjesto za skrivanje svoga zločina.

Zatim pronalaze još jednu mrtvu djevojku, drogiranu i usta punih zemlje. Stone i njezin tim shvaćaju kako imaju posla sa serijskim ubojicom – ali koliko će još leševa otkriti? I tko je sljedeća žrtva? Kad lokalna novinarka Tracy Frost nestane, ulozi su samo još veći…

Čini se da je prošlost ključna u otkrivanju ubojičinih tajni – ali može li Kim otkriti istinu prije nego što poremećeni um odnese novu žrtvu?

Dok je obitelj hodala prema njoj, Kim je primijetila da ne gledaju jedni drugima u oči, jer to bi uništilo štitove koje su podigli oko sebe. Vidjeti odraz vlastite boli na tuđem licu bila bi potvrda onoga što im srce još nije bilo spremno prihvatiti.

Angela Marsons – Pravi se mrtva

Ovo je jedna vrlo jeziva, uvrnuta i napeta priča koja na najmračniji mogući način prikazuje ljudsku prirodu i nagone. Priča koja će vas držati u neizvjesnosti sve dok ne otkrijete koliko zapravo tamna strana ljudske prirode može biti. U ovom romanu Marsons na vrlo realan način prikazuje kako jedna glupa pogreška iz mladosti može imati posljedice koje mijenjaju čitav život i kako nas prošlost uvijek sustigne, na ovaj ili onaj način.

Imam osjećaj da je svaki nastavak sve bolji. Svaki se brže čita, ulozi rastu, mračne tajne se otkrivaju, a slučajevi su sve teži. Kim Stone je još jednom pokazala zašto je toliko omiljena među čitateljima. Iako je vječito hladna i distancirana žena, Kim ima nevjerojatnu količinu empatije prema žrtvama zločina, posebno žrtvama zlostavljanja. Ima čudesno nježan način pristupanja, sposobnost povezivanja, stjecanja povjerenja i komunikacije s njima. Oni koji su pročitali prethodna tri romana, znat će i zašto.

Pravila se da joj nije stalo do toga što drugi misle o njoj. Na nesreću, posljedica vršnjačkoga nasilja u mladoj dobi jest da vam je zapravo stalo. Jako stalo. I previše. Prati vas paranoja da je svaki privatan razgovor ustvari razgovor o vama. Svaki je hihot znak da vam se ljudi smiju. A najgore je kod paranoje što vas nitko ne može uvjeriti da ste u krivu.

Angela Marsons – Pravi se mrtva

Imate moje tople preporuke, Pravi se mrtva jedan je od onih trilera koji vas toliko obuzmu da ih pročitate u jednom sjedenju! Angela Marsons autorica je čije ću romane uvijek rado preporučiti i kojima ću se sigurno još koji put vratiti. I ja sam jedna od onih kojima je Kim Stone omiljena protagonistica, stoga s nestrpljenjem iščekujem prijevode ostalih romana! Mene čeka čitanje petog nastavka, Krvne veze, koji je već preveden. Uskoro vam donosim dojmove i za taj, iako već i sad možete zaključiti da sam postala previše subjektivna kad je Marsons u pitanju. ?

Izvor: Throne of Bookaholic