RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Je li susjedova trava doista zelenija? Uspoređujete li ono što imate s onim što ste vidjeli iza nečije ograde pa vam odjednom vaša trenutna situacija nije dovoljna te postanete nezadovoljni svojim životom? Naravno da je svatko od nas barem jednom u životu pomislio kako bi radije bio netko drugi, živio drugačiji život, kako je ovom ili onom puno bolje i jednostavnije, kako je nekima pruženo sve, a nama ništa. No, istina je da se zapravo i ne razlikujemo. Susjedova trava najčešće je kao i naša – obična i jednako zelena. Jedina razlika je u parceli na kojoj se nalazi.

78418731_450609325597811_747872205597048832_o

1985. godine, dvadesetdvogodišnja Kate Andrews upoznaje gotovo duplo starijeg Calluma, muškarca koji je u sretnom braku, ima dvoje djece, a treće je na putu. Unatoč tome, njih dvoje se ubrzo upuštaju u strastvenu i burnu vezu, skrivajući se od ostalih. No, kako to obično biva, ništa ne može zauvijek ostati skriveno. Nakon što Callumova žena dozna za suprugov preljub, Kate ostane slomljena srca. Svjesna je da je gotovo, ali duboko u sebi zna da niti jednog muškarca koji joj u budućnosti uđe u život neće voljeti onoliko koliko voli Calluma. Niti jedan neće biti dovoljno dobar, uvijek će potajno znati kako joj je s Callumom moglo biti bolje.

Posljednja misao prolazila mu je tijelom poput toplog vala prije nego što je zaspao. Uskoro će cijeli razred patiti od nesanice. (4)

Sedamnaest godina kasnije, Katein se život nastavio. Postala je nevjerojatno slavna i uspješna glumica, živi u Londonu, udana je za predivnog i brižnog Matta te je majka malenoj Talluli. Callum i njegova supruga Belinda u međuvremenu sretno žive u Edinburghu te gledaju kako njihova djeca odrastaju. Činilo se kako je prošlost konačno iza njih, kako je sve krenulo u savršenom smjeru.

No, tada Kate ponovno sretne Calluma. U trenu joj se svi osjećaji vrate, sva ona lijepa sjećanja koja su dijelili izrone na površinu. Callum ima osjećaj kao da Kate nikada nije ni otišla. Kad je ona pored njega, sve ostalo je nebitno. Oboje u tom trenutku postaju svjesni kako imaju dvije mogućnosti: razići se, nastaviti sa svojim životima kao da se njihov slučajan susret nije ni dogodio, ili riskirati i pokušati ponovno, vidjeti u kojem smjeru će ih njihova odluka ovaj put odvesti. Kažu da su druge prilike rijetke i da se ne smiju propustiti, no vrijedi li to pravilo i za njih dvoje? Ovoga puta su ipak mnogo veći ulozi u igri, mnogo tragičnijih posljedica bi moglo biti… Isplati li se onda riskirati?

Posljednja misao prolazila mu je tijelom poput toplog vala prije nego što je zaspao. Uskoro će cijeli razred patiti od nesanice. (3)

Sama ideja i izvedba romana su mi se zbilja svidjele. Autorica je napisala divan, srcedrapajući, a opet vrlo bitan roman koji progovara o ozbiljnim životnim problemima. Priča je to koja bez imalo cenzure govori o bračnoj nevjeri, lažima, manipulaciji, nepovjerenju, ovisnostima te nepoštivanju bračnog partnera.

Ni ovaj put se nisam uspjela povezati s likovima, odnosno Kate i Callum mi se nisu svidjeli. Karakterizacija likova bila je realna i izvrsna. Njihove odluke, razmišljanja i stavovi zapravo su prikaz stvarnosti. No, upravo je to razlog zašto mi se nisu svidjeli. Takvo što mi je oduvijek bilo neshvatljivo. Zar je zbilja jedna afera vrijedna gubitka svega što smo tijekom života izgradili? Zar smo zbilja sposobni svjesno, na najgori mogući način povrijediti ljude koje volimo? I upravo zbog tog sam sigurna da je autorica stvorila senzaciju. Servirala nam je likove koje je nemoguće voljeti i čije su odluke neshvatljive, likove kojima bi najradije zalijepili jedan šamar posred lica. Takve karakterizacije su za mene uspješne jer ipak osjećate nešto prema likovima, pa makar to bio prezir.

Ruth Jones napisala je roman koji će u vama probuditi vatromet različitih emocija i koji će vam na najrealniji mogući način prikazati zašto, u vezama ili braku, ljudi ponekad postupaju neracionalno. Zašto ponekad misle da je bolje šutjeti i ne poduzeti ništa te na koji način sve to utječe na ostale, ponajviše na djecu.

Izvor: Throne of Bookaholic