RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Autoričin debitantski roman, Lovačka družina, priča je o proslavi Nove godine gdje devet starih prijatelja večer provodi razmjenjujući priče i prisjećajući se zaboravljenih uspomena. Sve dok u snijegu ne osvane tijelo. Njezin drugi roman, Popis uzvanika, ima sličnu shemu, samo što je ovaj put riječ o vjenčanju. Radnja je smještena na zabačenom irskom otoku te i ovaj put odmah znamo tko je ubijen, no ne znamo i tko je ubio. Slično, vrlo slično. A opet toliko različito. U svakom slučaju, Popis uzvanika roman je koji morate pročitati.

Na otoku ispred irske obale gosti se okupljaju kako bi proslavili sklapanje braka. Mladoženja je naočit, nadasve šarmantan, televizijska zvijezda u usponu. Mladenka je pametna i ambiciozna, urednica i izdavačica poznatog časopisa. Vjenčanje je, s obzirom na status mladenaca, na visokom nivou: skupa, dizajnerska haljina, posebno kreirana luksuzna torta, izolirana lokacija kojoj je nemoguće samo tako prići, skupi pokloni i još skuplji viski. Mladenka je blago rečeno perfekcionistica, stoga ni ne čudi da je sve isplanirala do najmanjeg detalja. Zvuči kao vjenčanje iz snova. I trebalo je biti. Sve je naprosto savršeno – od jelovnika, lokacije, pa sve do popisa gostiju. Ili možda ipak ne?

Stvari brzo izmiču kontroli. Jer savršenstvo naprosto ne postoji… Kad šampanjac potekne i zabava počne, zamjeranja i sitničava ljubomora ispreplest će se s prisjećanjima na stare dane i dobrim željama. Djeveri će zaigrati igru iz školskih dana. Djeveruša će napraviti skandal i upropastiti si haljinu. Mladoženjin će najstariji prijatelj održati neprimjerenu zdravicu, a potom će netko umrijeti…

Uzvanici se ukočiše. Zure jedni u druge. Odjednom se ponovno boje. Boje se više nego kad je bilo nestalo svjetla. Svi znaju što čuju. Vrisak užasa.

Lucy Foley – Popis uzvanika

Struktura ovog romana me jako podsjetila na strukturu koju smo imali prilike vidjeti u romanu Male laži, autorice Liane Moriarty. Na samom početku obje knjige odmah znate da je netko ubijen, ali ne znate tko ih je ubio i zašto. Zatim slijedi upoznavanje likova, njihovih osobnosti, tajni iz prošlosti koje čuvaju jedni od drugih te otkrivanje međusobne povezanosti. Uvijek, ali uvijek se na kraju ispostavi da su likovi nekako povezani, bilo to kroz prošlost ili sadašnjost. No, dok je u Malim lažima to upoznavanje likova trajalo mjesecima i cijelo vrijeme u sadašnjosti, u Popisu uzvanika je ipak malo drugačija shema. Poglavlja se međusobno izmjenjuju ovisno o pripovjedačima koji su ujedno i gosti na svadbi te su na ovaj ili onaj način povezani s mladencima. Dakle, osim mladenaca, naši glavni likovi su djeveruša, kum, pratnja i planerica vjenčanja. Dvije su vremenske linije u tim pripovjedanjima – sadašnjost i prošlost, odnosno dva dana prije vjenčanja te prisjećanje pojedinih događaja iz daleke prošlosti koji su na neki način bitni za radnju. Iako zvuči zbunjujuće, zbilja nije. Autorica je sve savršeno ukomponirala.

Nije teško zaključiti tko je ubijen, ali meni je prava misterija bila tko je ubojica. Čak sam više njih imala na umu jer sam shvatila da je svatko od mojih “kandidata” imao dobar motiv. No, do samog kraja nisam nikako mogla pogoditi. Ima tu i mnogo drugih obrata koji su meni bili veći i značajniji od otkrivanja ubojice. Te povezanosti koje sežu daleko u prošlost, zbilja uznemirujuće…

Popis uzvanika roman je koji se mora naći na vašoj listi. Ukoliko volite stil pisanja Liane Moriarty te romane koji podsjećaju na klasike Agathe Christie, ovo je pravi izbor za vas! Zloba je prisutna svuda, a nekad čak i u najužim krugovima ljudi.

Tu vani postoje stvarne opasnosti, teren je nepoznat i opasan u tami. I tek sad to zaista počinju shvaćati. Tek sad shvaćaju koliko su nepripremljeni.

Lucy Foley – Popis uzvanika

Izvor: Throne of Bookaholic