RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Ništa nije isto otkako je Elle iznajmila svoju kuću. Postojalo je nešto uznemirujuće u spoznaji da se vraćala kući u kojoj su odsjedali stranci. Dva tjedna koja je provela u Francuskoj bila su prožeta brigom uslijed odluke da kuću iznajmi putem Airbnb-a, do te mjere da se očajnički penjala po krovnim terasama seoske kuće kako bi uhvatila signal i provjerila je li sve u redu. No, sada je konačno doma. Njena sestra, koja joj je i pomogla oko iznajmljivanja, dala joj je do znanja kako se bez razloga brinula i kako nije bilo nikakvih problema. No, sada kad se konačno vratila, osjeti kako je nešto drugačije. Zrak u prostorijama njenog doma miriše drugačije. Nešto se promijenilo u ozračju njezina doma, a Elle ne može objasniti točno što.

Elle je spisateljica koja je na društvenim mrežama vrlo ažurna te svakodnevno svojim pratiteljima i obožavateljima prikazuje svoj idiličan život, provučen kroz stotine filtera. No, njeni pratitelji ne znaju kako je sve to samo jedna obična laž, maska. Ne znaju kako je Elle na rubu propasti, kako godinama pati od nesanice. Koliko god se trudila, što god probala, jednostavno ne može zaspati. Osim toga, bliži se rok za predaju njenog drugog romana, a pritisak je sve veći. Iako je njezin debitantski roman postao slavan diljem svijeta, Elle trenutno nema inspiracije. Ni trunku. A broj stranica koji je dosad napisala ravan je nuli. Njena kuća na hridi stajala ju je pravo bogatstvo, a zbog nje je ostala bez Flynna. Sada joj i banka diše za vratom. Ukoliko ne uspije ispoštovati rok za predaju, ostat će bez izdavačkog ugovora, a potom i bez kuće.

Priču pratimo većinom iz Elline perspektive, u sadašnjosti. No, imamo i povremena vraćanja u prošlost, točnije u 2004. godinu gdje nam Elle prepričava događaj koji je obilježio njezin život. Također imamo i poglavlja s tajanstvenim pripovjedačem koji na prevaru ulazi u Ellinu kuću te kreće u istraživanje, ni ne znajući kakve tajne skriva njena kuća, kako u ruci drži ključ koji otključava nezamislivu bol, patnju i izdaju.

Mislim da svi znamo kako vrlo često ljudi na društvenim mrežama prikazuju sliku koja je mnogo drugačija od stvarnosti. Prikazuju ono za što misle da bi se ljudima koji ih prate moglo svidjeti, ono na čemu bi im mnogi zavidjeli, a zapravo je prava situacija u potpunosti suprotna. Zapravo su duboko u sebi vrlo nesretni, nezadovoljni svojim životom i rado bi ga mijenjali za nečiji drugi. Tako se Elle osjećala svaki dan, iako si zapravo nije htjela priznati činjenice koje su joj bile pred nosom.

I dok pokušavamo balansirati između mržnje i suosjećanja prema pojedinim likovima i tajnama koje vješto kriju, nismo ni svjesni da nam je istina za kojom toliko tragamo zapravo ispred nosa. Pametan, pitak i nepredvidljiv, Kuća na hridi roman je koji se čita u jednom dahu! Radnja je originalna, maštovita i zanimljiva.

Kraj je vrlo zadovoljavajuć, čak i iznenađujuć. Sviđa mi se kako je autorica zaokružila cijelu priču, kako je pravda ipak zadovoljena (kad pročitate roman, znat ćete o čemu govorim) i kako je još jednom na vrlo maštovit način prikazano da su u laži kratke noge i da se na kraju uvijek sve na ovaj ili onaj način dozna. A što je veća laž i što se duže skriva, posljedice su gore. Elle je to na vlastitoj koži otkrila.

Izvor: Throne of Bookaholic