RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Sjećanja iz ljetnoga kampa traju do kraja života. Ali oni samo žele zaboraviti.

Što se dogodilo Amandi Holmes? Prije dvadeset godina u kampu koji vodi obitelj MacAllister pronađena je zatučena u čamcu. Nitko nikad nije odgovarao za taj zločin. Nitko nije priznao. Ali netko zna tko je počinitelj.

Sada, dvadeset godina kasnije, nakon iznenadne smrti obaju roditelja, djeca MacAllistera vraćaju se u kamp na čitanje oporuke. Glavno pitanje je što će se dogoditi s ljetnim kampom. Već je svima jasno kako je otac ostavio posjed u zajedničko vlasništvo svojoj djeci, no djeca će morati odlučiti što učiniti s privlačnim građevinskim zemljištem na kojemu se kamp nalazi. Ryanu pod hitno trebaju novci, pa se ujedno i zalaže za prodaju. Margaux još nije odlučila. Mary ne želi prodavati imanje, već bi htjela da sve ostane kako jest. Blizanke Kate i Liddie imaju suprotstavljene stavove. A tu je i Sean Booth, domar u kampu, kojemu je to ujedno i jedini dom koji je ikad imao, jedini dom koji je želio te sada strahuje da će ostati bez svega što ima.

Možete odabrati svoje prijatelje, ali ne možete odabrati svoju obitelj, oni su vam još uvijek srodnici, bez obzira na to priznajete li ih ili ne, i čini se da izgledate glupo kad to ne učinite.

Citat je to iz romana Ubiti pticu rugalicu koji ujedno savršeno opisuje članove obitelji MacAllister. Četiri sestre i jedan brat toliko su međusobno različiti da je krvno srodstvo jedino što ih istinski veže. Povratak u ljetni kamp potaknut će ih na razmišljanje o prošlosti, točnije o događajima koji su se odvili prije dvadeset godina, a čini se da su svi na neki način odgovorni za tu tragediju.

Oporuka njihova oca sve je samo ne uobičajena te usmjerava djecu da se osvrnu i prisjete tog kobnog ljeta i one noći kada su se njihovi životi zauvijek promijenili. Pretvara četiri sestre u porotu i suca jer kroz narednih četrdeset osam sati moraju donijeti odluku o tome hoće li njihov brat Ryan dobiti svoj dio kolača, odnosno nasljedstva, ili ne. Naime, u oporuci njihov otac objašnjava kako smatra da je Ryan kriv za tragediju, da je on naudio Amandi i nekako se uspio izvući bez posljedica. Djevojke stoga moraju jednoglasno odlučiti slažu li se s ocem te hoće li Ryanu prepustiti njegov dio nasljedstva ili ne. Jednom kad je donesu, odluka postaje neopoziva.

Težak izbor ujedno je i test koji je stavljen pred sestre. Koliko su zapravo odane svome bratu? Misle li da je on odgovoran za zločin? Zaslužuje li biti uključen u dijeljenje imanja njihovih roditelja? Hoće li se imanje na kraju prodati ili ne? Koliko prošlost može utjecati na sadašnjost? Hoće li duboko zakopane tajne konačno isplivati na površinu? Nastala situacija uzrokuje mnoštvo različitih mišljenja, sukoba, ogorčenja i stresa. A čini se kako svatko od njih nešto skriva te kako je svatko od njih mogući krivac. Svih petero u rukama drži djelić jedne velike, komplicirane slagalice. Hoće li se ujediniti u otkrivanju istine ili će njihove tajne napokon u potpunosti razoriti ovu obitelj?

Nemojte očekivati stopostotni triler prepun nabujale napetosti. Očekujte intrigantnu obiteljsku dramu prožetu elementima trilera koji su, kako se radnja približava raspletu, prisutni u sve većoj mjeri. Priča je to puna misterije, izgovorenih istina i laži te skrivenih tajni koje se polako, ali sigurno otkrivaju. Iako je bilo dosta predvidljivih elemenata i trenutaka, bilo je i onih velikih, neočekivanih zaokreta koji su me uhvatili nespremnu.

Knjiga je pisana u trećem licu, a poglavlja se međusobno izmjenjuju, odnosno svako poglavlje posvećeno je jednom članu obitelji MacAllister. No, imamo i poglavlja iz prošlosti koja nam prepričava Amanda, poglavlja iz kojih postupno otkrivamo što se uistinu dogodilo te kobne noći i u konačnici, tko je zapravo odgovoran za tragediju.

Ono što me pozitivno iznenadilo je mapa koja se nalazi odmah na prvoj stranici knjige. Mapa savršeno prikazuje imanje, odnosno kamp te na taj način možemo još bolje zamisliti mjesta na kojima se radnja odvijala. Razlog zbog kojeg sam ostala iznenađena je što se obično te mape nalaze u fantasy romanima. Možda je ovo čak prvi roman tog žanra u kojem sam pronašla mapu, no nadam se ne i posljednji.

Pročitajte ovaj roman i doznajte u kolikoj je mjeri obitelj MacAllister disfunkcionalna. Brzo se čita, štivo je pitko i uistinu interesantno. Kako i ne bi bilo uz tako uvrnute i tajnovite likove. Jer, kako bi razotkrili tko je od njih napao Amandu, morat će zaroniti u najdublje kutke svoga uma i pritom otkriti mnogo toga što jedni o drugima do tada nisu znali. Tko je to učinio? Pokušajte otkriti sami! ?

Izvor: Throne of Bookaholic