RECENZIJA Magdalena Ondrušek, Throne of Bookaholic

Katie Nelson nikada nije dijelila očevu strast prema sakupljanju poštanskih maraka. Dok je bila dijete, vikendom je s ocem odlazila u second hand prodavaonice i na dvorišne rasprodaje gdje bi prebirali po tuđem smeću tražeći stara pisma ili odnedavno neželjenu zbirku nekog preminulog skupljača. Kada bi ga upitala što točno traže, odgovor bi uvijek bio isti – dragulj. Katie je tada smatrala kako njen otac sve poštanske marke smatra draguljima te kako redovito traže nove koje bi samo proširile njegovu zavidnu kolekciju.

No, nakon što se njen otac zbog gubitka pamćenja preseli u starački dom, Katie odluči očistiti kuću, baciti stare, nepotrebne stvari i pobrinuti se da barem nešto dovede u red kad već svoj život ne može. Tako Katie u očevoj sobi za hobije pronalazi stranice i stranice knjiga punih poštanskih maraka ispod plastičnih, velikih prozirnih kutija punih nalaza iz second hand prodavaonica, požutjelih pisama, otvorenih i neotvorenih omotnica, ukrašenih markom iz nekog drugog vremena. Odluči odnijeti očevu zbirku procjenitelju Benjaminu koji potom otkrije neobičnu marku iz Drugoga svjetskog rata zalijepljenu na staro ljubavno pismo. Nakon što marka zaintrigira mnoge, Katie i Benjamin kreću na putovanje koje će im otkriti predivnu i potresnu priču o strasti i tragediji.

Davne 1938. godine u Austriji, Kristoff je bio mladi šegrt židovskog majstora gravera. Kristoff je kao Frederickov šegrt koristio stan i hranu kod obitelji Faber, u njihovu lijepom domu u predgrađu Grotsburga te je dobivao pet šilinga tjedno. No, najvažnije od svega, dobivao je mogućnost da nauči zanat po kojem je Fredrick Faber bio poznat u cijeloj Austriji: graviranje. No, kad njegov učitelj nestane u Kristalnoj noći, Kristoff je prisiljen gravirati poštanske marke za Nijemce. Istodobno radi uz Elenu, prelijepu, no temperamentnu kćer voljenog učitelja i s austrijskim pokretom otpora na slanju šifriranih poruka i krivotvorenju spisa. To što rade moglo bi ih koštati života, a Kristoff je svjestan kako mora što prije pronaći način da spasi sebe i Elenu.

Ovaj roman žanrovski je kombinacija povijesne fikcije i povijesne romanse. Autoričino pisanje me u potpunosti uvuklo u samu srž priče, osjećala sam kao da zajedno s Kristoffom i Katie proživljavam sve te događaje. Zahvaljujući slikovitosti opisa, pripovijedanju i vješto razrađenim likovima, otputovala sam u prošlost, u vrijeme brojnih, nezamislivih horora, ali i velike hrabrosti i junaštva. U sadašnjosti sam pak, zajedno s Katie, putovala oko svijeta, tražila odgovore na brojna pitanja, a kako je radnja romana odmicala, to su se dvije niti iz različitih vremenskih razdoblja sve više približavale jedna drugoj, dok se u konačnici nisu spojile.

Ljubitelji povijesne fikcije, uživat ćete u ovom romanu. Riječ je o veličanstvenoj prozi ispletenoj oko povijesnih detalja, romanu koji govori o ljubavi i preživljavanju i koji je nadahnut stvarnim članovima pokreta otpora tijekom Drugoga svjetskog rata u Austriji te tajanstvenim ljubavnim pismom koje povezuje naraštaje obitelji. Priča je to koja istražuje snagu riječi, njihovu moć da potaknu, unište, ali i liječe. Savršeno ispreplićući fikciju i činjenice, ljubavnu priču i najveću tragediju, autorica je stvorila roman koji zaslužuje vašu pažnju.

Izvor: Throne of Bookaholic