RECENZIJA Lea Klarić, Mame Kvarnera

Ljubiteljima Čovpasa ovaj neobični policajac koji je tijelom čovjek, a glavom pas zasigurno je već poznat i ne treba ga posebno predstavljati. Onima koji se još nisu družili s Čovpasom, a među njima sam bila i ja, izlazak hrvatskog izdanja četvrtog nastavka „Čovpas i Micko Kid“ dobar je poticaj da se uhvate čitanja i prve tri knjige u stripu.

Čovpas je nastao sasvim slučajno. Pas Grga i policajac Vitez bili su najbolji prijatelji i skupa rješavali zločine. No, postojao je problem – Vitez je bio snažan, ali ne baš jako pametan, a Grga je bio jako pametan, ali tijelo mu je bila slabija strana. Jednoga dana zli mačak Frki podmetnuo im je bombu, a prilikom pokušaja deaktivacije Vitez i Grga su nastradali. U bolnici su zaključili da Vitezu umire glava, a Grgi tijelo. Mudri liječnici tada su se dosjetili brilijantne ideje i zašili Grginu glavu na Vitezovo tijelo. Tako je nastao Čovpas – fantastičan borac protiv zločina i najbolji murjak ikad. Zapravo. Čovpas je ujedno i najbolji najgori policajac, jer ipak mu je mozak pasji i ne može odoljeti dobroj kosti, loptici ili iskazivanju ljubavi lizanjem.

Ako vam se sviđa ovakav, pomalo pomaknuti, nesvakidašnji, humor, uživat ćete čitajući Čovpasa. Glavni likovi su Čovpas u ulozi pozitivca i mačak Frki u ulozi negativca. Frki svaki put pronađe inventivni način da pobjegne iz zatvora i smišlja opake planove kako da porazi Čovpasa i zavlada gradom. U ovom stripu sve je moguće napraviti u spreju – Oživi me sprej, sprej nevidljivosti, slugo sprej… Naravno, nije Frki jedini negativac u priči, ali je u većini slučajeva on mozak koji stoji iza cijele operacije. Očekujte neočekivane zločince kao što su hot-dogovi, zgrade i mačke od papira.

Dosad su u izdanju Mozaik knjige objavljena tri dijela o Čovpasu: „Čovpas“, „Čovpas pušten s lanca“ i „Čovpas i priča o dva gada“, a posljednji, četvrti dio nosi naslov „Čovpas i Micko Kid“. U novim avanturama Čovpasa događa se nešto neobično – Frki prelazi na stranu pozitivaca. Sve je to zbog njegovog potomka, pardon – klona, za kojeg je Frki očekivao da će biti zao kao i on, ali mali Micko prava je dobričina kojemu je Čovpas uzor. Radnja novog nastavka vrti se oko snimanja filma o Čovpasu tako da će oni koji su čitali i prethodne nastavke primijetiti neke stare likove koji se ovoga puta vraćaju u robotskom izdanju. Naravno, snimanje će prekinuti Frki sa svojim nepodopštinama, ali naći će se tu i jedan um pokvareniji od njegovoga što će natjerati Frkija da teškom mukom pomogne policajcima u hvatanju zločinca. Ako Frki nije glavni negativac, tko je onda? Kladim se da ne biste nikad pogodili.

Knjige u stripu o Čovpasu primjerene su za djecu školske dobi i nemojte ih gledati čudno ako se odjednom počnu smijati na sav glas. Odlično je što, iako su knjige povezane, nije nužno pročitati prve tri kako bi se razumjela četvrta. Na početku svake knjige objašnjeno je kako je i zašto nastao Čovpas, a svaka knjiga u nastavku ima svoju zasebnu radnju, neovisnu o prethodnom dijelu. Iznimno, ako se nešto i dogodi u prethodnom dijelu, a potrebno je za razumijevanje sljedećeg, onda je i to objašnjeno. Djeca će zavoljeti Čovpasa jer je simpatičan, snažan i važan, ali istovremeno smotan i nestašan. Dam se kladit’ da će zavoljeti i Frkija, ako ništa drugo zbog maštovitosti i uvijek kreativnih spački. Spremite se za klasičnu borbu između dobra i zla ispričanu na jedan sasvim drukčiji način.

Izvor: Mame Kvarnera