RECENZIJA Lea Klarić, Mame Kvarnera

“Znam da ljudski život sija jače jer je poput titravog svjetla svijeće u vječnoj tami koje može ugasiti i najblaži povjetarac.”

▫️▫️▫️▫️

Bojala sam se da ova priča prerasti u ljubić. Da ću umjesto prekrasne mitološke sage dobiti sladunjavu limunadicu. Hvala ti Jennifer Saint što si to izbjegla.

Nakon dvije knjige koje su me skroz razočarale i za koje sam se morala natjerati da ih dovršim, Arijadna mi je došla kao pravo osvježenje. Od prve stranice i prve priče zaista sam uživala. Pohlepni Minos, krvoločni Minotaur, prijetvorni Tezej, osvetoljubiva Hera i Dioniz koji je s ljudima podijelio slatki nektar vina samo su neki od likova iz bogate grčke mitologije s kojima ćete se upoznati.

Kroz život Arijadne i Fedre, kretskih princeza, Saint je ispričala brojne grčke mitove i legende i tako ih spretno uplela u fabulu.

Iako sam većinu tih priča već čula, u novom kontekstu u koji ih je autorica postavila, dobivaju sasvim drugačiji smisao. Likovi koje legende možda idealiziraju Saint prikazuje u novom svijetlu, a okrutni postupci bogova prikazuju te nadljudske likove kao likove sa brojnim manama unatoč vrlinama i darovima kojima su obdareni.

Arijadna i Fedra ujedno postaju kroz roman i arhetipski primjeri snažnih ženskih likova. Iako se roman zove Arijadna, Fedra je ta koja mi je bila light motiv cijele knjige. Arijadna na trenutke djeluje naivno, djetinjasto i nezrelo te nepromišljeno unatoč njenim dobrim namjerama. S druge strane, Fedra svaki put stavi razum ispred osjećaja. Našavši se u situaciju u kojoj bi njena sestra Arijadna vjerojatno očajavala i oplakivala svoju sudbinu, Fedra se ne samo snalazi, već i nalazi način kako da preokrene sve u svoju korist.

Saint iznosi i predivne misli o životu, prolaznosti, besmrtnosti i konačnosti kroz Dionizova razmišljanja o tome zašto ljudi toliko uživaju u životu iako znaju da taj život u svakom trenutku može stati i sve se rasplinuti poput krhkog mjehurića. Nasuprot njima, Bogovi žive u strahu od onih koji se pokažu kao prijetnja, a od samoljublja i opsjednutosti vječnošću rijetko mogu svim srcem uživati u svim blagodatima kojima su okruženi.

Izvor: Mame Kvarnera