RECENZIJA Lea Klarić, Mame Kvarnera

Sanja Pilić već je dobro poznato ime hrvatske književnosti, a slikovnice o djevojčici Maši i njenim dogodovštinama popularne su među djecom već duži niz godina. Prva slikovnica u serijalu „Maša i gosti“ objavljena je 2001., a ove godine iz Mozaik knjige stigla je i najnovija, osamnaesta po redu, „Maša i zima“.

Maša je vesela,  razigrana osmogodišnja djevojčica. Oni koji otprije poznaju Mašu znaju da joj je ljeto najdraže godišnje doba, ali u ovoj slikovnici saznajemo da joj je i zima jako draga. Voli zimske aktivnosti poput klizanja i sanjkanja, ali bi sve bilo puno bolje kada pritom ne bi morala nositi šal i kapu. Ne smetaju joj niske temperature čak ni kad šeće svog psa Flokija.

Kada započnu zimski praznici, Maša ima puno slobodnog vremena kojeg želi iskoristiti kako bi maksimalno uživala u zimskim radostima. Samo čeka da padne snijeg kako bi doživljaj bio potpun. Njeni ukućani ne dijele njeno oduševljenje zimom. Stalno ju opominju da mora nositi kapu da se ne bi prehladila i radije ostaju u toplini kuće nego da izlaze van.

Njen otac skijanje voli samo kada ga gleda na televiziji, a vikendom radije odmara nego što se sanjka. Voli i Maša boraviti u kući, posebice kad iz kuhinje zamiriše bakina sarma, ali boravak na otvorenom ipak joj je draži. Maša uspije nagovoriti tetu Hanu da ode s njom na klizanje, a tata ipak pristane otići s njom na sanjkanje. Postoji ipak jedna aktivnost u kojoj uživa cijela obitelj – pravljenje snjegovića.

Na 40 stranica Sanja Pilić nas je preko Maše provela kroz sve ono što jedno dijete želi raditi zimi i kako zamišlja zimske mjesece (posebno ih tako zamišljamo i želimo mi koji živimo u krajevima gdje je snijeg izuzetno rijetka pojava).  Ovo slikovnica pruža nam pravi zimski ugođaj i doživljaj snježnih radosti iz dječje perspektive. Namijenjena je djeci školskog uzrasta, a veličinom slova i proredom prilagođena je i onima koji se tek hvataju u koštac s čitanjem malih tiskanih slova.

Izvor: Mame Kvarnera