RECENZIJA Lea Klarić, Mame Kvarnera

Jeff Kinney američki je karikaturist, ilustrator i dizajner igrica, a publici je vjerojatno najpoznatiji kao autor Gregovog dnevnika. Gregov dnevnik dobio je svoju ekranizaciju, preveden je na 65 jezika, uvršten na popis lektire u Hrvatskoj te je Kinneyu priskrbio čak šest književnih nagrada Nickelodeon Kids’ Choice Award za najomiljeniju knjigu. „Raspad sistema“ petnaesti je, od zasad šesnaest objavljenih nastavaka dnevničkih zapisa dječaka Grega.

O prethodnom nastavku „Kugla za rušenje“ pisala sam u jednoj od prošlih objava za koju vam ostavljam link.

Samo kratki podsjetnik – Greg živi u peteročlanoj obitelji, a svoje zgode i nezgode redovito zapisuje u dnevnik. Stoga je naracija u prvom licu, a popraćena je šaljivim ilustracijama koje ponekad služe kao nadopuna za tekst, točnije da objasne ono što nije rečeno u tekstu. Ako ste vi, ili vaše dijete, već čitali Gregove dnevnike, onda znate da je kod njega uvijek raspad sistema, uvijek pronalazi nevolje, ili pak nevolje imaju sklonost pronaći njega.

Ovoga puta Kinney je poveo Gregovu obitelj na ljetovanje. S obzirom na ograničeni budžet, putuju u starom kamperu misleći da ih očekuje pustolovina života i da će moći stati gdjegod požele. Vrlo brzo shvate da to nije baš tako kako su oni zamislili. Nakon što su dobili prijetnju da će biti prijavljeni policiji zbog ometanja privatnog posjeda, izbačeni iz parka prirode, potjerani s terena za bejzbol i nakon što su se veoma razočarali u adrenalinski park koji je puno obećavao, cijela se obitelj složila kako je ljetovanje užasno započelo. Greg je zaključio da je sve bila jedna velika pogreška.

No njegov tata nije se s time slagao i nije želio odustati. Kada su slučajno naišli na autokamp Eden, činilo im se da im se sreća napokon nasmiješila. Kamp je opisan kao raj za posjetitelje, kao ljetovanje za svačiji džep i u kojem svatko može pronaći zanimaciju. Heffleyevima nije trebalo dugo da shvate da je kamp raj samo na plakatu, dok je stvarnost puno drukčija. Kada se činilo da su stvari ipak krenule nabolje, oluja će im pomrsiti planove i dovesti do pravog raspada sistema.

Tekstualno i vizualno privlačan, s puno humora i smiješnih situacija i uz glavnog lika koji je smotan, pomalo šlampav i zbunjen, ali skroz simpatičan, Gregov dnevnik osvaja čitatelje svih dobnih skupina i njegova velika popularnost diljem svijeta uopće nije iznenađujuća.

Ako sam ja, koja sam po godinama daleko iznad crte ciljane skupine za ovakve knjige, uživala u čitanju, vjerujem da će se mlađim čitateljima još više svidjeti. Pošteno sam se nasmijala na neke scene i Gregove dosjetke. Svakako preporuka da krenete od prvog nastavka i saznate u kakve je sve nevolje i nestašluke upadao Greg i njegova obitelj.

Izvor: Mame Kvarnera