RECENZIJA Lea Klarić, Mame Kvarnera

Raskošno vjenčanje na otoku ispred irske obale, napuštenom od strane lokalnog stanovništva zbog legendi koje tjeraju strah u kosti, točno je onako kakvo je Julia zamišljala i besprijekorno u detalje isplanirala. Otočić usred ničega okupit će ljude iz života budućeg bračnog para, a skrivene tajne malo-pomalo isplivat će na vidjelo.

Julia je mlada, ambiciozna i odlučna urednica vrlo popularnog internet časopisa, a njen odabranik Will zvijezda je serije Preživjeti noći gotovo presavršen da bi bio stvaran. Julia i Will kratko su u vezi, ali Julia nije sumnjala u to da su savršen par sve do trenutku kada kroz poštanski pretinac svoga stana nije dobila poruku u kojoj piše da Will nije onaj za kojeg se predstavlja, da je lažov, prevarant i samo dobar glumac.

Julia baš nema puno prijateljica te je njena kuma i jedina djeveruša njena polusestra Olivia, a meštar vjenčanja njen je prijatelj iz djetinjstva Charlie. S druge strane, Will je na vjenčanje pozvao svoje prijatelje iz privatne škole koju je pohađao, uključujući i najboljeg prijatelja i kuma Johnnoa. Svim uzvanicima ovo je prilika da nakratko pobjegnu od svojih života, opuste se i zabave. Za Willove prijatelje to je prilika da ponovno prožive neke trenutke iz škole i psine koje su radili mlađim učenicima.

„A onda se svjetla ugase.“

Svadbeno slavlje je u punom jeku. Gosti su od nevremena koje je zadesilo otok dobro zaštićeni udobnošću šatora, glazba zabavlja uzvanike, a mladenci su upravo prerezali prvi komad svadbene torte. Nedugo potom u šator upada jedna od konobarica koja, blijeda i vidno potresena, uspijeva izreći samo jednu riječ: leš.

Djeveri, Willovi prijatelji iz škole, daju se u potragu za onim što je konobarica mogla vidjeli. Noć je, oluja bjesni te nisu sigurni ni je li uistinu nešto vidjela ili se to samo njen um poigrava njome. Sve do same završnice romana ne znamo je li tko mrtav i, ako je, o kome se radi.

Svako poglavlje pisano je iz perspektive jednog od ključnih likova – Julia, Will, Olivia, Johnno, Hannah (Charlijeva) supruga  te Aoife (planerica vjenčanja). Na taj način dobijemo uvid u to što koji od likova misli i kako doživljava situaciju. Ti likovi nisu izabrani nasumično i nije slučajnost što je upravo njima dodijeljena uloga pripovjedača. Svaki od njih krije tajnu iz prošlosti i svaki od njih tek mora otkriti ključne dijelove  slagalice koji će, kako vjenčanje protječe, a razgovori (potaknuti čašicom više) postaju sve opušteniji i nehajno otkriju mnogo više nego što su govornici planirali.

Napet, intrigantan i zanimljiv triler u stilu Agathe Christie. Ubojica nije netko nepoznat već netko od ljudi koji su se našli na svadbi, jer je s otoka moguće otići i doći samo brodom, a tijekom oluje brodska linija bila je obustavljena. Napetost se polako gradi, kockicu po kockicu. Naizgled savršeno vjenčanje bilo je samo kulisa, a napetost i netrpeljivost mogla se rezati nožem. Sviđaju mi se ovakvi trileri i, iako sam pred kraj zaključila tko bi mogao biti ubojica, svejedno mi to nije pokvarilo užitak čitanja. Osjećala sam se baš kao inspektor Poirot koji pomalo skuplja činjenice  sve dok mu „sive stanice“ ubrzano rade kako bi otkrile počinitelja.

Izvor: Mame Kvarnera