RECENZIJA Lana Čorak, Gospodin i gospođa Book

J. K. Rowling, Harry Potter i Red feniksa
Prošle godine prvi put sam pročitala knjigu o Harry Potteru, zatim drugu i na trećoj sam se već zaljubila u serijal, na četvrtoj nisam mogla prestati i odmah sam nastavila na petu. To je u mom slučaju rijetkost, volim šarati po serijalima i rijetko pročitam odjednom cijeli serijal, ali Potter me toliko mami na čitanje da pomišljam kako iz ovih knjiga stvarno djeluje neka čarolija!
U ovom nastavku sve postaje dosta mračnije i mističnije, naravno jer se vratio veliki crni mag. Primjećujem dosta odstupanja od knjiga i filmova u nekim detaljima, u knjizi su puno bolje objašnjeni mnogi događaji. Moram priznati kako mi se Luna Lovegood više sviđa u filmovima, u knjizi mi je previše opisana kao karikatura. Jako je izraženo da likovi odrastaju i da su u osjetljivoj dobi puberteta, napetost je prisutna kroz cijelu knjigu, problemi s kojima su suočeni svakom knjigom postaju sve ozbiljniji. Kad smo kod likova; pojavljuje se meni najmrži lik u cijelom Hogwarts svemiru, naravno, nova profesorica obrane od mračnih vještina, Dolores Umbridge. Harry je poprilično nervozan, realno mu je ovo najgora godina otkako je krenuo pohađati školu za vještičarenje. Hogwarts mu je bio tzv. “safe spot”, a sada u njemu prijete najveće opasnosti. Bez obzira na opravdanost njegovog psihičkog stanja, povremeno me ljuti njegovo postupanje prema Ronu i Hermioni.
Za mene je veliki plus ta nesavršenost likova, postaju realniji i opipljiviji. U cijelom serijalu cijenim veliku dozu nepredvidivosti i iznenađenja.
Uskoro i osvrt na 6. dio!
Hvala @mozaik_knjiga_mk na poslanom primjerku knjige!