RECENZIJA Knjiški moljac

Uz slabašan miris trešanja i sandalovine zaronite u novu ljepoticu Alke Joshi. ?

“Čuvari tajni Jaipura” je nevjerojatno očaravajući roman koji nas vodi na nezaboravno putovanje kroz živopisni svijet Indije. Alka Joshi majstorski isprepliće bogatu kulturološku pozadinu s dubokim emotivnim pričama, ostavljajući nas u stanju zapanjenosti i nadahnuća.

Radnja romana prati glavnu junakinju, ženu po imenu Lakshmi, koja se suočava s izazovima u tradicionalnom indijskom društvu. Kroz njezinu priču, Joshi nam donosi slikovite opise Jaipura, dočaravajući nam boje, mirise i zvukove ovog fascinantnog grada. Svakom stranicom, osjećamo se kao da smo tamo, promatrajući sve te prekrasne detalje vlastitim očima.

Lakshmina priča je istovremeno dirljiva i snažna. Kroz njezinu borbu za neovisnost i otkrivanje vlastitog identiteta, Joshi nas podsjeća na snagu i hrabrost koje leže u ženama diljem svijeta. Njezina unutarnja transformacija je inspirativna i potiče nas da preispitamo vlastite životne izazove, te se zapitamo koliko smo spremni slijediti svoje snove.

„Mi znamo neke stvari o ljudima, Malik, zato što ulazimo u njihove domove, mjesta gdje su najranjiviji. To ne znači da svima koje poznajemo smijemo otkriti što smo vidjeli ili čuli. Veću moć donosi čuvanje tajne, ne razotkrivanje.“

Jedan od najmoćnijih aspekata romana je način na koji Joshi dotiče teme obitelji, prijateljstva i ljubavi. Kroz slojevite odnose između likova, otkrivamo dubinu ljudske povezanosti, ali i složenost koja može nastati između članova jedne obitelji. Ova intimna razmatranja nas tjeraju da razmišljamo o našim vlastitim odnosima i vrijednostima.

Alka Joshi je majstorica pripovijedanja, koja s lakoćom prenosi složene emocije i na stol se ne ustručava staviti duboke teme. Njezina vještina stvaranja likova je izvanredna. Svaki lik u romanu ima svoju jedinstvenu priču i dubinu, te se lako povezujemo s njihovim radostima, tugama i snovima. Joshi nam pruža uvid u njihove unutarnje svjetove, otkrivajući složenost ljudskog iskustva i univerzalnost emocija. Svaka rečenica je pažljivo izrađena, stvarajući emotivnu vezu između čitatelja i likova.

Cijela je priča ispunjena intrigama i tajnama koje nas drže prikovane za stranice. Svaka otkrivena tajna otvara nova pitanja i stvara napetost koja nas tera da neprestano čitamo. Joshi bez napora vodi čitatelje kroz zaplet, otkrivajući slojeve istine i laži…

„Sad kad su svjetla upaljena, blista mojih ruku djelo, moje vrhunsko postignuće: mandala na podu napravljena od mozaika, kombinacija indijskih, marokanskih, perzijskih i egipatskih dizajna od kane… Košarice cvjetova šafrana, jalove biljke i simbola moje odluke da nemam djece. Jay i ja razgovarali smo o tome, mnogo prije našega vjenčanja. Oboje volimo ono što radimo, a budući da mnogo vremena provodimo u bolnici, u klinici i u vrtu ljekovita bilja, ostaje veoma malo vremena za vlastitu djecu. Bavili smo se djecom na druge načine: zbrinjavali njihove posjekotine, ublažavali bolove, donosili ih na ovaj svijet ili im vraćali zdravlje.“

Još jedan aspekt koji vrijedi spomenuti je Alkina sposobnost da imaginarnim likovima oslikava društvena pitanja i nejednakosti s kojima se suočavaju žene u indijskom društvu. Kroz prikaz tradicionalnih normi, i stvarnih izazova s kojima se junakinje suočavaju, ona nas potiče na razmišljanje o rodnoj ravnopravnosti i važnosti borbe za vlastiti glas.

„Živimo u zemlji gdje je potražnja za zlatom nevjerojatna. Ipak, Indija gotovo uopće nema vlastita zlata.“

Nadalje, kroz opisivanje indijske kulture, običaja i povijesti, Joshi nam pruža duboko razumijevanje i poštovanje prema indijskom nasljeđu. Njezina sposobnost da prenese bogatstvo indijske baštine i da nas upozna s njezinom ljepotom i složenošću je izvanredna. Romantična atmosfera Jaipura, prekrasni hramovi, mirisna hrana i raskošne tkanine oživljavaju na stranicama romana.

Za ovu je knjigu autorica istražila indijsko poslovanje sa zlatom i brojne načine na koje se dragocjeni metal krijumčari u zemlju. Kako bi stvorila lik Nimmi, čitala je o raznim himalajskim nomadskim plemenima, među kojima neki imaju krda bivola, a drugi stada ovaca i koza. I gdje svi vrlo teško žive.

Posebno mi se sviđa zahvala koju je Joshi uputila nama čitateljima, pa vam ju prenosim u cijelosti:

„Da nema čitatelja, ne bi bilo ni pisaca. Nakon objavljivanja romana ‘Žena koja je slikala kanom’, neopisivo su me dirnuli strastveni čitatelji diljem svijeta koji su mi pisali da mi kažu kako i zašto ih je knjiga ispunjavala ili ih je nadahnula da promijene nešto u svojim životima. Zaljubili su se u Lakshmi, čiji je lik nadahnula moja čudesna majka Sudha Latika Joshi, i u Malika, o kojemu su željeli znati više. Zato je ova priča za njih.“

Ovo je jedna od onih knjiga koju nećete moći ispustiti iz ruku. Alka Joshi je talentirana pripovjedačica koja nas uvlači u svoj svijet likova i događaja. Njezina sposobnost da nas istovremeno zabavi, emocionalno dirne i educira je vještina vrijedna divljenja. “Čuvari tajni Jaipura” je predivno djelo koje će vam zauvijek ostati u sjećanju.

Izvor: Knjiški moljac