RECENZIJA Knjiški moljac

Ako jedan King horora kaže da je ova knjiga – fenomenalna, ma tko sam ja da tvrdim suprotno? Ne, stvarno… Knjiga je zaista fenomenalna… Naravno, sve ovisi o vašem žanrovskom ukusu… Priča započinje s djevojkom imena Mallory Quinn koja napušta kliniku za rehabilitaciju istodobno prihvaćajući posao dadilje. Ted i Caroline Maxwell roditelji su jednog neobičnog petogodišnjaka imena Teddy. Oni su bogati. Oni su turbo zaposleni. Dadilja im je prijeko potrebna kako bi imali kome povjeriti svojeg mališana. Žive u velikoj klasičnoj viktorijanskoj dvokatnici s pročeljem od žuto obojenih dasaka. Oko kuće se proteže širok trijem prepun žutog cvijeća, a iza posjeda leži gusta šuma i simpatičana kućica. Mallory je sretna na prilici koju je dobila. Uživa u tom osjećaju da je konačno dio zajednice, da negdje pripada… Dobila je priliku za posao i tu simpatičnu kućicu tik do šume, a opet sasvim blizu kuće Maxwellovih kako bi mogla biti uvijek u blizini za pričuvat malog Teddyja. No, kućica koju je dobila ima povijest koja je pomalo jeziva… Nekada su tu kućicu zvali Đavolja koliba… I služila je jednoj umjetnici kao atelijer… Ali Mallory tek puno kasnije saznaje jezive detalje…

Teddy je pak miran, pametan i nježan petogodišnjak kojem je jedini hobi – crtanje po cijeli dan. Iako djeluje kao da se doista zabavlja, nešto u njemu djeluje tužno; kao da je nešto izgubio… On crta, kako kaže, sve što vidi… Ali, kako Mallory postepeno otkriva, ti crteži dječaka nisu posve nevini; uznemirujući su, zlokobni i jezivi… Tu je čudovišni lik neke žene koju Teddy zove prijateljicom i za koju kaže da se zove Anya i da preko noći zna pjevati ispod njegova kreveta… Mallory daje sve od sebe da sačuva bistar um i posveti se poslu koji je došla odraditi, no stvari se zahuktavaju i bivaju sve sablasnije…

Ovo je jedan od najnapetijih horor-trilera koje sam ikada čitala. Autor je uspio stvoriti atmosferu koja je napeta od samog početka, a koja se samo pojačava kako priča napreduje.

Radnja knjige prati spomenutu glavnu junakinju koja se suočava s neočekivanim jezivim događajima nakon što se preseli u novu kućicu… Kako vrijeme prolazi, ona otkriva da se ovdje događaju čudne stvari, a i susjedi se čine vrlo sumnjivima. Kako se situacija pogoršava, Mallory shvaća da je u životnoj opasnosti i da mora učiniti sve što je u njenoj moći kako bi preživjela.

Jason je vješto stvorio likove koji su uvjerljivi i opsjednu čitatelja toliko da zaboravi u potpunosti na sve oko sebe. Atmosfera u knjizi je odlično dozirana strašnim detaljima i mračnim scenama, što dodatno pojačava napetost i strah držeći fokus neprekinutim.

Ono što je također izvrsno u ovom romanu je činjenica da se neke stvari ne otkrivaju ni odmah, a ni nešto kasnije… Puno je namjernih “uskršnjih jaja” podmetnuto kako bi vas odvelo na krive tragove… I onda kada mislite da ste već sve prokužili – ne,niste… Vjerujte mi; niste! Efekt iznenađenja kada se istina počne odmotavati je šokantan.

Sve u svemu, ova mračna napetica izvrsno je napisana i vjerojatno će vas držati budnima dok ju ne završite čitati, a možda i noćima nakon što ju pročitate. Preporučujem ovaj roman svim ljubiteljima horor i triler žanra koji traže nešto strašno i napeto; malo misterije, prstohvat duhova, pinku ukletih kuća, mrvu luđaka raznih profila i buket jezivih crteža.

Jedan lijepi ulomak iz knjige koji će vas osvojiti atmosferom:

6:30 – ????? ?? ???? ? ??? ?????́? ????????, ??? ?̌??? ???????? ?????? ?????. ?????? ?? ???́??? ??????̌?? ? ?????? ?? ?̌?? ? ?????? ???̌? ?? ??????? ?? ?????? ? ????????? ??????? ????? ??? ????̌? ?? ???? ? ??????. ?? ??? ??????̌?? ???̌?????? ???????? ?̌????????: ????????? ? ??????, ???̌?? ? ??????, ?????? ?????. ?????́?? ?? ????? ??????????? ?? ?????́?. ?????? ??????? ?? ??????? ????????́ ? ??????????? ? ????????????? ??????????, ??? ????????? ?? ?? ?? ???????̌? ?? ?????̌???.

Knjiga je prepuna ilustracija/slika, a ovo su neke od njih:

I za kraj donosimo vam nekoliko citata iz knjige:

Izvor: Knjiški moljac