RECENZIJA Irina Vujnović, Čarobni svijet bajki

Matilda je jedna od knjiga koje se sjećam još iz svog djetinjstva. Znam da sam ju obožavala, a film napravljen prema knjizi pogledala nekoliko puta (neću ni spomenuti koliko puta sam pročitala knjigu ?). Obožavala sam čitati o djevojčici koja je obožavala knjige (jer ih i sama jako volim) i koja je ima posebne sposobnosti. Knjiga Matilda imala je sve ono što volim u priči – ljubav prema knjigama, borbu dobra i zla, humor, zanimljive likove i sretan kraj.

Nedavno je Mozaik knjiga izdala novo izdanje ovog klasika i to me iznimno razveselilo. Jer na žalost, do nedavno, Matildu nisam imala u svojoj kolekciji što je bila prava šteta. Jer kao što znate, roman Matilda proglašen je jednim od najboljih dječjih romana svih vremena i definitivno predstavlja knjigu koju želite imati na svojim policama.

Gotovo svakoga radnoga dana, Matilda je poslije podne ostajala sama u kući. Njezin pet godina stariji brat bio je u školi, otac je bio na poslu, a majka je u susjednom gradiću igrala tombolu. Gospođa Papričić bila je luda za tombolom, pa ju je igrala svaki dan od ponedjeljka do petka. Onoga dana kad joj je otac odbio kupiti knjigu, Matilda se poslije podne sama zaputila u seosku knjižnicu. Kada je stigla, predstavila se knjižničarki, gospođi Filipović, te je upitala smije li malo ostati i čitati neku knjigu. Gospođa Filipović malo se iznenadila kada je vidjela da je tako malena djevojčica došla bez roditelja, ali ipak joj je rekla neka slobodno čita.

Za one koji ne znaju priču o Matildi ovo je kratak sadržaj – Matilda je darovita i vrlo znatiželjna djevojčica. Živi s roditeljima i bratom, koji uopće ne mare za nju, još manje primjećujući njezine sposobnosti i interese. Otac joj je pokvareni preprodavač rabljenih automobila, a majka dane provodi igrajući tombolu. Matilda u svojoj obitelji ne pronalazi svoj mjesto, jako je usamljena i vrlo brzo otkriva knjige i činjenicu da je one odvode u neke druge, puno ljepše svjetove  s raznim likovima i junacima, te da uz knjige može puno toga naučiti. Jednoga dana Matilda krene u školu (puno kasnije od svojih vršnjaka jer su je roditelji zaboravili upisati) i upozna dvije potpuno različite osobe. Groznu ravnateljicu, gospođicu Grozobrad koja svim učenicima zagorčava život, i divnu, nježnu učiteljicu Slatkić koja postaje Matildina potpora. Ubrzo Matilda otkrije svoje talente i njen život se polako promijeni. Kako? Pročitajte sami. ?

Knjiga Matilda zaista predstavlja pravu poslasticu za čitanje. Oduševljava svojim humorom i stilom pisanja, obogaćena je i ilustracijama Quenina Blakea te govori o važnosti ljubavi prema knjigama, učenja, prijateljstva, prihvaćanja sebe i drugih, ljubavi i razumijevanja. Ovo je odlična knjiga za sve mlade čitatelje koji polako uranjaju o ozbiljniji svijet knjiga. i za nas starije koji se volimo vratiti u svoje djetinjstvo i povremeno uroniti u neki dobra dječji roman. Matildu vam od srca preporučam.

Otad je Matilda odlazila u knjižnicu samo jedanput na tjedan kako bi vratila pročitane knjige i posudila nove. Njezina je malena soba sada postala njezinom čitaonicom. Po cijela bi poslijepodneva sjedila i čitala, obično uz lončić vruće čokolade.

Izvor: Čarobni svijet bajki