RECENZIJA Irina Vujnović, Čarobni svijet bajki

Knjiga Čudesan svemir vodi vas i vaše male radoznalce na jedno prekrasno putovanje otkivanja našeg svemira.

Knjiga je podijeljena na sedam poglavlja unutar kojih se nalaze manja podpoglavlja. Tako na primjer, u poglavlju Svemir možete pronaći potpoglavlje Životi zvijezda, Nastanak planeta, Sunčev sustav, Svemirska putovanja,… u kojima će te moći pročitati mnoštvo činjenica o nastanku samog svemira, njegovoj veličini, te općenito o zvijezdama i planetima. Zatim slijedi ostalih šest poglavlja: Unutarnji sunčev sustav, Vanjski sunčev sustav, Zvijezde i egzoplaneti, Galaktike, Istraživanje svemira, i na kraju Ljudi u svemiru u kojima ćete detaljnije upoznati svemir i ono što nas u njemu fascinira.

Na noćnome nebu sve nam zvijezde izgledaju poput treperavih točaka. Međutim, svaka je različita i ima vlastite značajke. Zvijezde su veličinom u rasponu od patuljaka manjih od Zemlje do superdivova tisuću puta većih od Sunca. Zvijezde su također različitih temperatura i sjaja. Sva ta obilježja, baš kao i životni vijek zvijezde, određena su masom i starošću. Astronomi ih iskorištavaju za razvrstavanje zvijezda u tipove.

Unutarnji sunčev sustav

U ovom poglavlju opisana su četiri planeta koja se nalaze u samom središtu našeg sustava i unutar kojeg su se odvijao najveći broj dosadašniih istraživanja o svemiru. Pobliže upoznajte Sunce, Merkur, Veneru, Zemlju, Mars i Mjesec. Za svaki planet navedene su neke opće karakteristike (prosječna udaljenost od sunce, promjer, dužina dana i godine) te neke važne činjenice i podaci.

Ovdje možete pročitati više i o zvijezdama padalicama te metalnoj stijeni i patuljstom planetu Cereri.

Vanjski sunčev sustav

Na red dolazi i druga skupina planeta koji čine naš sunčev sustav: Jupiter, Saturn, Uran i Neptun, te njihovi mjeseci i prstenovi od komadića leda. Pobliže ćete upoznati i Pluton, patuljasti planet kojega smo 76 godina smatrali devetim planetom sunčeva sustava.

Zvijezde i egzoplaneti

Pseća zvijezda, Supervelika zvijezda, Zvijezda teške kategorije samo su neke od zvijezdi koje možete upoznati u ovom poglavlju.

Omega kentaura – Neke od najstarijih preživjelih zvijezda u svemiru nalazimo u gustim jatima koje tvore tisuće, pa i milijuni zvijezda. Daleko najsjajnije i najveće među takvim jatima u Mliječnoj stazi je Omega Kentaura. Zvijezde su u njemu tako gusto raspoređene da se nekoć mislilo kako je riječ o samo jednoj zvijezdi, ali jato sadržava do 10 milijuna gravitacijski povezanih zvijezda – a mnoge su stare gotovo koliko i sam svemir.

Galaktike

U svemiru se nalazi više od 125 milijardi galaktika koje se sastoje od golema mnoštva     zvijezda, plina i oblaka prašine.

Istraživanje svemira

Upoznajte Keckov opservatorij na Havajima, otkrijte od čega se sastoji Hubbleov svemirski teleskop i mnoge duge sprave pomoću kojih znanstvenici istražuju svemir.

Ljudi u svemiru

Na kraju knjige, u posljednjem poglavlju, možete pročitati više o ljudima koji su svoje živote posvetili istraživanju svemira. Kako izgledaju njihove letjelice te kako je izgledalo spuštanje na Mjesec sve je detaljno prikazano. Jeste li znali da svaki skafander u kojemu astronauti istražuju svemir košta 12  milijuna dolara i upotrijebi se 25 puta? Ja ne! ?

Osim vrlo detaljnih činjenica o svemiru ova knjiga bogata je i prekrasnim fotografijama koje zaista ostavljaju bez daha. Ja sam uživala proučavajući ih. Još jedan plus je i to što se na samom kraju knjige nalazi pojmovnik u kojemu su objašnjeni neki važni pojmovi. Sve u svemu, odlična knjiga za sve koji vole i žele čitati o svemiru i pobliže ga upoznati. Moje velike preporuke!

Izvor: Čarobni svijet bajki