RECENZIJA Ines Botica, Librum lego

Liane Moriarty je autorica čija nova djela čitatelji s nestrpljenjem iščekuju. Na sebe je privukla pažnju romanima Suprugova tajna i Male laži po kojoj je snimljena istoimena serija. Ovaj put nas Mozaik upoznaje s Liane kao mladom spisateljicom i donosi nam njezin debitantski roman, Tri želje, koji je napisala još kao studentica diplomskog studija. Već tada pokazala je nevjerojatan spisateljski talent, pronicljivost u opažanju najsitnijih detalja i izvanredno karakterno nijansiranje likova što je postalo glavna odlika njezinih kasnijih djela.

U restoranu, na proslavi trideset i četvrtog rođendana upoznajemo Lyn, Cat i Gemmu Kettle, prelijepe trojke koje privlače pažnju gdje god se pojave. No, nisu samo zbog predivnog izgleda i prpošnog ponašanja te večeri sve oči bile uprte u njih. Upravo na vrhuncu večeri, kada je na stol iznijeta slavljenička torta, činilo se da nisu samo iz prskalica frcale iskre. Djevojke su se žestoko posvađale i vikale jedna na drugu te nisu birale sredstva čime su se sukobile, pa se tako jedna vilica našla u zraku i zaustavila na pomalo nezgodnom mjestu. Tada se zaustavlja vrijeme i vraćamo se nekoliko mjeseci ranije usred svakodnevice sestara Kettle.

Lyn živi idealnim životom: uspješan samostalni posao, savršen suprug, prekrasna dvogodišnja kćer i divna obiteljska kuća. Sve je ispanirano do najsitnijih detalja i zabilježeno u obliku check liste u njezinom rokovniku. No, može li se život isplanirati? Može li se živjeti po nacrtu?

Cat se nalazi usred turbulentnog raspada braka. Osim što se dugo borila s neplodnošću, upravo je saznala da je suprug, njezin divni i krasni Dan, vara.

Gemma se oduvijek među sestrama osjećala kao treći kotač. Zbog činjenice da nije nastala iz iste jajne stanice kao one, fizički se ponešto razlikovala od njih i to je bilo dovoljno da u njoj stvori svojevrstan jaz koji se odrazio na brojne aspekte njezina života. Osjećajna i pomalo ćudljiva, nakon iznenadne smrti zaručnika Marcusa, ne uspijeva ostvariti stabilnu emocionalnu vezu niti skrasiti se na jednom mjestu, stoga živi u kućama koje ljudi „ostave na čuvanju” kada idu na neko duže putovanje.

„Hank nije znao da Lyn nema pravo na anksioznost kad svi znaju da je njezin život fantastičan, dok se Catin raspada na djeliće, a Gemma svoje djeliće još nije ni sastavila.“

Na Tri želje bismo mogli gledati kao život ukoričen u prekrasne korice. Sve ono što se događa na stranicama ove knjige zamislivo je, i događa se, u stvarnom životu. Opisujući te svakodnevne događaje, Liane Moriarty nalazi se u mogućnosti dati im kontekst te istaknuti i naglasiti sve psihološke procese kroz koje likovi prolaze dok se suočavaju s problemima. Bude tako ponekad teško čitati i osvijestiti s kolikim problemima i velikom razinom stresa se žene suočavaju: na poslu, unutar obitelji, u odnosima s djecom ili supružnikom, u balansiranju poslovnog i obiteljskog života, u trenutcima kada se suoče s nemogućnošću ostvarenja kao majka… Zanimljivo je čitati s kolikom je lakoćom autorica pronikla u brojne kompleksne slojeve koji se nalaze unutar samo jedne žene, koja ima toliko mnogo bitnih uloga u društvu. Ono što mi je bilo posebno intrigantno kroz ovo djelo jest promatrati odnos prevarene žene prema nevjernom suprugu i njegovoj ljubavnici, ali i odnos njezine obitelji prema toj čitavoj situaciji kada u pozadini stoji činjenica da je njezina sestra bila u poprilično sličnoj situaciji kao druga žena u muškarčevom životu.

Liane Moriarty napisala je izrazito zabavan i intrigantan roman koji će se svidjeti svima koji ga pročitaju. Otkačene i zanimljive, sestre Kettle nam širom otvaraju vrata svoje obitelji i uvode nas u dinamične odnose koji se unutar nje događaju. Unatoč brojnim teškim trenutcima, ne zaboravljaju unijeti dozu humora u sve životne situacije i poslati poruku da nakon kiše ipak dolazi sunce. Tih pet snažnih ženskih likova, toliko različitih, a opet toliko sličnih, nam u jedan glas šalju važnu i snažnu poruku – žena si, možeš se izdići iz svih problema s kojima si suočena. I to je tako divno pročitati te pronaći utjehu i poticaj za daljnje borbe. Uz sve to, zbog jednostavnog stila kojim je pisana, protkana sitnim, ali upečatljivim nitima humora te s fluentnom i dinamičnom radnjom, Tri želje predstavlja pravi ženski feel good roman u kojem uživamo dok ga čitamo. Imate moju preporuku. ?

Izvor: Librum lego