RECENZIJA Ines Botica, Librum lego

Kada upišete ime Lucy Clarke u prozorčić Google tražilice, s ekrana će vam se nasmiješiti prekrasna mlada brineta, a na većini tih fotografija u njezinoj pozadini vidjet će se beskrajno, plavo more. Lucy je, naime, strastvena putnica, zaljubljenica u boravak na svježem zraku i stanovnica kolibe na plaži. Kao supruga profesionalnog jedriličara na daci (windsurfer), njezin je život duboko povezan s morem što se očituje i u njezinim djelima, najčešće napisanim na obalama mora. Do sada je objavila šest psiholoških trilera: The Sea Sisters, A Single Breath, The Blue/No Escape, Last Seen, You Let Me In i The Castaways, a hrvatskoj publici se predstavila svojim petim, najuspješnijim romanom, Kuća na hridi (You Let Me In) i, sigurna sam, stekla vjerne obožavatelje.

Elle Fielding mlada je spisateljica koja se, nakon svjetskog uspjeha njezina romana, preselila u Cornwall, u prekrasnu, modernu kuću navrh hridi koja svima oduzima dah. Velebna trokatnica smještena na obali trebala je biti idilično mjesto na kojem će Elle i njezin suprug zasnovati obitelj i živjeti sretno do kraja života. Ali sudbina je odlučila malo drugačije pomiješati karte, pa je kuća iz snova postala svojevrsno sklonište kamo se Elle sakrila od svijeta nakon nedavnog bolnog razvoda. Kada dobije poziv da se u svojstvu gošće-govornice pridruži dvotjednom izletu splsateljskog kružoka u Francusku, na sestrin nagovor, u velikom grču, odlučuje iznajmiti svoju kuću preko Airbnb-a i malo podebljati kućni budžet. Po povratku, osjeti veliko olakšanje kad vidi da je kuća u stanju u kojem ga je ostavila te umirena pokušava zaboraviti na činjenicu da su neznanci boravili u njezinom domu. No, ne uspijeva se otarasiti osjećaja da je netko promatra i da netko ulazi u kuću dok nje nema. Neki strašni, neobjašnjivi događaji natjeraju je da se zapita što se događa…

Kuća na hridi je opasno strašljiv roman. U njemu nema hektolitara krvi, pomahnitalog ubojice koji pola grada naganja oštrim kuhinjskim nožem niti strašnog čudovišta skrivenog u mračnim zakutcima ulica. On spada u onu vrstu najstrašljivijih romana: onih koji se zavuku čitatelju u glavu i poigravaju s umom zbunjujući ga i čineći da se zapita vjeruje li da se sve napisano uistinu događa. Autorica je uspjela stvoriti napetu atmosferu koja se s lakoćom prenosi na čitatelja. Čitajući ovu knjigu često ćemo pogledavati prema vratima da budemo sigurni da su zatvorena i da nam nitko nije ušao u kuću. Smještanjem misteriozne kuće na osamljenoj hridi, uz more, dodatno se naglašava onaj „spooky“ , jezivi, efekt kojeg autorica uspješno ostvaruje kroz cijelu knjigu. Osim napetih događaja u sadašnjosti, autorica ubacuje intrigantnu priču iz prošlosti koja čitatelja zbunjuje i navodi na krivi trag, stoga je nemoguće otkriti u kojem smjeru će se radnja odviti i tko je stvarni krivac.

Lucy Clarke se u svojem psihološkom trileru dotiče jedne važne i aktualne teme, a to je privatnost i objavljivanje na društvenim mrežama. Koliko više je previše? Dajemo li svojevoljno drugima u ruke alate kojima nas mogu kontrolirati, pratiti svaki naš pokret i upoznati kako razmišljamo? Jesu li svi naši prijatelji i pratitelji na društvenim mrežama dobronamjerni? Zahvaljujući Elle i njezinoj online aktivnosti, možemo vidjeti da društvene mreže, uz brojne prednosti koje imaju, sa sobom donose i neke nedostatke kojih često nismo svjesni jer je tako lako biti privučen njihovim zavodljivim sjajem.

Jako mi se svidio ovaj roman. Iako lišen ubojstava i ostalih sočnih detalja o kojima volim čitati, uspio me je zastrašiti i držati u napetosti sve do samog kraja. Ono što me, uz jezivu atmosferu, posebno oduševilo jest činjenica da do samog kraja nisam uspjela predvidjeti rasplet priče. Nepredvidljiv i, nadasve, neočekivan rasplet bio je točka na i romanu koji me, unatoč umoru i pospanosti, držao budnom sve dok nisam pročitala zadnje slovo te me ostavio u strepnji pred svakim šumom u uspavanoj kući. Definitivno preporučujem!

Izvor: Librum lego