RECENZIJA Ines Botica, Librum lego

Nakon triju povijesnih romana koji su prevedeni na šesnaest jezika, Lucy Foley ovoga puta se iskušala u pisanju kriminalističkog romana. Inspiriran autoričinim boravkom na jednom zabačenom mjestu u Škotskoj, roman Lovačka družina donosi nam napetu priču o ubojstvu, ali i o prijateljstvu, vezama, povjerenju, izdaji i novim početcima.

Deveteročlana skupina prijatelja iz studentskih dana slijedi deset godina staru tradiciju zajedničkog dočeka Nove godine i odlazi na četiri dana u izolirano mjesto Loch Corrin, smješteno u idiličnoj zimskoj divljini Škotskog visočja. Oksfordska zlatna mladež naviknuta na luksuz i užurban gradski stil života nastoji unijeti malo buke u zaglušujuću tišinu Brvnare i snježnog prostranstva koje ih okružuje, stoga provode dane uživajući u glasnoj glazbi, plesu i alkoholu koji teče u potocima i koji izvlači na vidjelo neke stare zamjerke i sukobe. No, kada se u bjelini snježne mećave koja je obavila posjed pronađe ljudsko beživotno tijelo, vrlo brzo postaje jasno kako se radi o ubojstvu, a ubojica je još među njima.

Lovačka družina primjer je slojevite priče intrige koja na svakoj stranici donosi nova otkrića i preokrete perspektive. Iako piše svoj prvi kriminalistički roman, već nakon prvih nekoliko stranica postaje jasno kako Lucy Foley zna što sve treba kako bi napisala dobar roman. Atmosferičnost koju je stvorila smještanjem radnje u jezovito pusto i zabačeno mjesto uslijed snježne mećave dodatno naglašavaju konfliktni likovi iza kojih se krije mračna i tajnovita prošlost,čime se stvara stalan osjećaj napetosti i iščekivanja. No, na čitateljevu žalost (ili pak radost) to iščekivanje ne prestaje sve do samog kraja knjige jer autorica uspijeva i više nego vješto voditi radnju i ispričati priču pazeći pritom da ne otkrije krucijalne informacije (poput, recimo, one tko je sama žrtva ubojstva) već neodređeno, ali ipak precizno i detaljno uvlači čitatelja u klupko tajni, spletki i intriga.

Mijenjajući likove i perspektive kroz koje je priča ispričana, autorica nam nudi širok spektar različitih viđenja iste priče, u čijoj su pozadini i različite emocije koje su njezin snažan pokretač. Radnja teče veoma glatko, događaji se brzo izmjenjuju, dijalozi su dinamični i fluentni što doprinosi brzom čitanju i napetom iščekivanju, kao i podizanju adrenalina prilikom otpetljavanja veoma zamršenog klupka ove priče. Jer nitko nije nevin.

Lovačka priča primamljiv je kriminalistički roman sa zanimljivom radnjom i likovima koji imaju snagu izazvati reakciju kod čitatelja te atmosferom, kao možda najjačim aspektom ove priče, koja dodatno unosi ledene trnce prilikom čitanja. S obzirom na to da je ovo Lucy Foley prvi kriminalistički roman, mišljenja sam kako je odradila vrlo dobar posao i uspjela dodati svoje ime na popis autora čija djela čitatelj željno iščekuje.

Izvor: Librum lego