RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Minette Walters diplomirala je francuski jezik na Sveučilištu Durham. Radila je kao urednica u magazinu Woman’s Weekly Library, a svoju plaću dopunjavala je pisanjem romantičnih kratkih priča i serijala za novine, a objavljivala ih je pod pseudonimom koji je ostao tajna. Njezin prvi roman Ledana, objavljen je 1992. godine. Pisala ga je dvije i pol godine, a odbacile su ga brojne izdavačke kuće sve dok ga nije kupila Maria Rejt iz izdavačke kuće Macmillan za iznos od 1250 funti. U roku od četiri mjeseca roman je osvojio brojne nagrade, a prava je otkupilo čak 11 stranih izdavača. Bila je prva autorica trilera/krimića koja je sa svoje tri prve knjige osvojila tri glavne nagrade.

img_6694

Priča započinje pronalaskom raspadnutog tijela u napuštenoj ledani kraj dvorca Stretch u Hampshireu. Ono što je zanimljivo je da je prije deset godina nestao vlasnik dvorca i iako je policija vjerovala da ga je ubila upravo njegova supruga, nisu imali dovoljno dokaza kako bi pokrenuli slučaj. Od tada ju susjedi izbjegavaju, šire tračeve o njoj u rasponu od lezbijstva do čarobnjaštva. Nakon pronalaska tijela, policija se vraća u dvorac Stretch, inspektor Walsh koji je bio zadužen i za prvo ubojstvo preuzima slučaj, još uvijek uvjeren da je supruga ubojica. Ono što moraju otkriti je, je li pronađeno tijelo zapravo nestali suprug ili netko drugi.

img_6693

Ova knjiga je vrlo dobro napisana, iako možda na nekim mjestima pomalo nespretna, ali uz dobar zaplet, napetost i sjajnu karakterizacija likova, sve ono što vam je potrebno u jednom dobrom krimi romanu. Autorica se potrudila uz originalni zaplet ubaciti nam i nekoliko sporednih tako da nećete lako predvidjeti ubojicu. Osjeti se da je pisana prije skoro trideset godina, ali kad to uzmemo u obzir autorica je sjajno izvela svoj roman prvijenac. Po istom je snimljena i mini serija, koja je i danas jako gledana.