Helen FitzGerald autorica je nekoliko bestselera, trilera za odrasle i mlade, uključujući  ”Dead Lovely ”, ”My Last Confession”, ”The Donor”, te ”Plač” koji je bio uvršten u listu Theakstons Old Peculier Crime za roman godine. Helen je radila kao socijalna radnica u kaznenom pravosuđu više od deset godina. Odrastala je u Viktoriji, Australija. Sada živi u Glasgowu sa suprugom i dvoje djece.”Plač” je njezin prvi roman preveden na hrvatski, također po njemu je snimljena i istoimena serija.

Recenzija:

Joanna Lindsay i Alistair Robertson svoju su sreću izgradili na tuđoj nesreći. Njihova ljubavna afera razorila je brak između Alistaira i njegove supruge Aleksandre. Također je uzrokovala i gubitak kontakta s njegovom kćeri Chloe kad ju je Aleksandra nakon raspada braka odvela u Melbourne. Joanna u početku nije znala da je Alistair u braku, ali i kad je otkrila tu činjenicu nastavila je njihovu vezu. Tek kad ih je Aleksandra ulovila zajedno taj brak je završio.

Sada su Joanna, Alistair i njihov devetomjesečni sin Noah na letu za Melbourne iz Glasgowa. Kroz jedan dobar dio leta Noah je neprestano plakao, drugi putnici su se žalili, a Joanna je bila pod stresom, sve je pokušavala da umiri svog sinčića. Alistair joj nije bio od neke pomoći, spavao je i jeo tijekom leta i pred kraj uskočio da joj malo pomogne. Imali su određenih poteškoća kod ukrcaja jer je Joanna ponijela previše tekućina u avion pa je morala presipavati lijekove za sebe i dijete u posebne bočice i sve im je to pojačalo nervozu. Pravi problemi nastaju u kad stignu u Melbourne i Noah nestaje. Tuga, jad, krivica i potraga za malenim dječakom dio su veće priče, one koja se izmjenjuje između Joanine i Aleksandrine perspektive i između sadašnjosti i budućnosti.

e8900db3-2fd5-4b28-a618-7074bec9db2b

”Za sekundu se obukla i počela planirati kako bi mogla pomoći. Namjeravala je odmah krenuti u potragu i pitala se zašto i ja nisam spremna. – možda je negdje otpuzao, možda je sam izašao iz auta. Pokrenimo se! Moramo otići tamo i potražiti ga!’

Upravo sam joj htjela objasniti kako nema načina da devetomjesečna beba izađe iz auta, kad sam začula kucanje na vratima.”

Knjigu sam jednostavno progutala u samo nekoliko sati, uvukla me već na samom početku. Sama ta misterija povezana uz nestanak djeteta nekako vas zakači već u startu, bilo je slučajeva kad sam ostala šokirana i malo je nedostajalo da krenem vikati na likove da prestanu s onim što rade. Jako mi se svidjela Joanna, s njom jednostavno suosjećate tijekom cijele knjige jer ona je majka nestalog djeteta i sigurno joj je jako teško.

Kao i svi izvanredni trileri tako je i ”Plač” dobio svoju ekranizaciju i to u BBC-evoj televizijskoj seriji. Pa ako vas je knjiga oduševila, nema razloga da ne pogledate i seriju. Knjiga je sjajna i preporučujem ju svim ljubiteljima trilera i kriminalističkih romana.