RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Dana Schwartz je kreatorica i voditeljica povijesnog podcasta Noble Blood, u produkciji iHeartRadio, u kojem priča manje poznate priče kraljevskih obitelji kroz povijest. Dana je također česta suvoditeljica podcasta Crooked Media, Hysteria i voditeljica podcasta iHeartRadio Haileywood i Stealing Superman. Autorica je pet knjiga, uključujući Anatomija: Priča o ljubavi koja je bestseller broj 1 New York Timesa i broj 1 Indie bestselera. Njezine su knjige objavljene u preko 20 zemalja i prevedene na više od desetak jezika. Radila je kao novinarka i pisala za Entertainment Weekly, The New Yorker, The Washington Post itd. Danas živi u Los Angelesu sa svojim mužem i njihovim mačkama, Eddiejem i Beetlejuiceom.

”Vidiš, ako iz groba ne uzmeš ništa osim tijela, ne mogu te privesti zbog pljačke grobova.”

Ova gotička priča puna misterija, smještena je radnjom u mračni Edinburgh 1800.-ih godina među kopače grobova i jednog samovoljnog kirurga koji se bavi uskrsnućem i prodajom tijela za život. Uz to je i priča o jednoj mladoj ženi koja slijedi svoje snove iako se nalazi u potpuno krivom razdoblju. Ljubavna priča protkana između kradljivaca mrtvih i one koja na njima pokušava naučiti kako spasiti žive. Mene odmah na prvu odbije kad vidim gotički roman, to jednostavno nikad nije bila moja šalica čaja, ali kod ovog me nešto privuklo i odlučila sam mu sati šansu. Već nakon prvih dvadesetak stranica sam zaključila da je to to, knjiga koja me izvlači iz reading slumpa, ali i mojih nekih čitalačkih okvira. Uživala sam u svakom poglavlju i svakoj rečenici, definitivno knjiga koju ću pamtiti.

”Hazel je provukla ruku kroz rešetke kako bi položila dlan na njegovo srce, osjećajući šavove koje je zašila po sredini njegovih prsa. ”Moje srce pripada tebi, Hazel Sinnett”, rekao je Jack. ”Zauvijek. Kucalo ili ne.” Kucalo ili ne”, ponovila je.”

Anatomija je povijesna young adult fantastika, Hazelino putovanje do kirurginje tijekom virusne epidemije pretvoreno u uvjerljivu priču o feminizmu i odrastanju. Poseban misterij u ovom romanu je upravo mračna strana medicine i medicinskih postupaka. Neki događaji su me potpuno šokirali i upozoravam da nije za one slabijeg želudca. Kako i naslov kaže ovo je priča o ljubavi, iako na prvu nije tipična jer u ovoj knjizi je sve netipično, ipak je protkana kroz roman, a likovima ne nedostaje kemije. Hazel sam obožavala, ona i drži cijelu ovu priču na nogama, kako sam i spomenula podsjetila me na malo živahniju i ljubazniju verziju Wednesday Adams. Ona je mlada žena koja slijedi svoje snove iako joj to spol i aristokracija nikako ne dopuštaju. Samo ću za kraj dodati da jedva čeka nastavak ove duologije.