RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Jason Rekulak godinama je radio kao izdavač Quirk Booksa, neovisnog tiska sa sjedištem u Philadelphiji. Njegov debitantski roman The Impossible Fortress preveden je na dvanaest jezika i postao je finalist za nagradu Edgar. Živi u zapadnoj Philadelphiji sa ženom, djecom i previše kućnih ljubimaca.

Teddy me oduševio!! Potpuno zaslužena nagrada za najbolji horor roman na Goodreads Choice Awards za 2022. Jezivo pripovijedanje izaziva trnce, i osjećaj da vam je netko stalno iza leđa. Neobičan način na koji se priča odvija, sjajni likovi, nekoliko šokantnih obrata i napetost do samog kraja odlike su ovog romana.

”Nađem devet zgužvanih stranica koje izravnam dlanovima. Prvih nekoliko ne nalikuje ni na što. Obične žvrljotine. Ali svaki idući sve je jasniji, sve detaljniji. Kompozicija se popravlja. Vidi se smjena svjetla i sjene. Svi zajedno izgledaju kao skice za neki neobičan nedovršen projekt. Neki papiri ispunjeni su od ruba do ruba, na nekima je tek pokoja crta.”

Roman Teddy ilustriran je brojnim crno-bijelim slikama koje nisu samo dekorativne – one su povezane s radnjomi podižu ovu priču na jedan potpuno drugi nivo. Mallory Quinn dobiva posao Teddyjeve dadilje, ona je bivša ovisnica na rehabilitaciji i mora uvjeriti Teddyjeve roditelje da je čista i trijezna i da može obavljati posao dadilje. U tome joj pomaže njezin sponzor Russell. Mallory voli raditi s djecom pa se ona i Teddy vrlo brzo zbliže. Dogovor je da će živjeti u gostinjskoj kućici u njihovom dvorištu i svakodnevno brinuti o Teddyju dok njegovi roditelji rade. Teddy je pravi mali umjetnik, voli crtati slatke životinjice i drveće, svoju obitelj, ali i strašne crteže s licem poput lubanje. Mallory je malo zabrinuta, međutim Caroline, Teddyjeva majka smatra da je to samo faza i da nema razloga za brigu. Slijedi niz događaja koji će izbezumiti jadnu Mallory, osjećat će se u opasnosti, ali i kao da gubi zdrav razum.

Ova knjiga se čita u jednom sjedenju, ima pravu dozu sablasnosti i napetosti i nemoguće ju je ispustiti iz ruku jednom kad krenete s čitanjem. Ilustracije su puno dodale cijelog knjizi jer smo imali pred sobom sve te crteže o kojima raspravljaju i to me stvarno oduševilo. Priča ima brz početak, ali tako se i nastavlja, ni u jednom trenutku ne usporava. Zaplet je sjajno zamišljen, a paranormalni aspekt mi uopće nije smetao iako inače nisam ljubitelj istog. Velika preporuka od mene za ovaj roman.