RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Elle Cosimano je autorica bestselera USA Todaya, dobitnica međunarodne nagrade za triler i nominirana je za nagradu Edgar. Napisala je nekoliko hvaljenih romana za mlade kao i debitantski roman za odrasle Ubojita Finlay Donovan s kojim je započela suvremeni misteriozni serijal knjiga koji je po izboru časopisa People proglašena jednom od najboljih knjiga njujorške javne knjižnice u 2021. Živi sa suprugom i dva sina u Virginiji.

Prošlih tjedana se moje čitanje smanjilo na minimum i trebala mi je prava knjiga s kojom ću se opet pokrenuti. To je bila upravo Ubojita Finlay Donovan, pravi izbor za sklupčati se na kauču i čitati zabavno štivo koje toliko zaokuplja pa vas neće zanimati obavijesti koje vam svako malo zvone na mobitelu.

Upoznajemo glavnu junakinju Finlay, tridesetogodišnju autoricu i majku dvoje djece čiji je život u rasulu i nije sigurna kako pronaći izlaz iz trenutne situacije. Pomalo je naivna, zapravo dosta je naivna i zbrkana što ju je učinilo još simpatičnijom. Svidjelo mi se kako se stvari spajaju dok se istovremeno i raspadaju. Ovo nije intenzivan triler i nije ozbiljan roman vođen likovima, ali ako tražite zabavno štivo koje će vas nasmijati onda je ovo prava knjiga. Likovi su odlično okarakterizirani, svaki jedinstven na svoj način i aspekt ženskog prijateljstva koji je autorica prikazala kroz roman za mene je bila najbolja stvar.

O radnji ću samo još kratko dodati da život ove samohrane majke postane uzbudljiviji kad ju slučajno zamijene za plaćenog ubojicu, tu počinje avantura za naše likove. Finlay je u središtu istrage ubojstva za koje je i sama ”angažirana”, a cijela ta zbrka pomogla joj je riješiti se spisateljske blokade.

Priča je zapravo više o otpornosti žene suočene s tolikim iscrpljujućim preprekama, od njenog bivšeg koji je pokušava sabotirati na svakom koraku, od pokušaja roditeljstva dok se njezin vlastiti život raspada oko nje do toga da nije shvaćena ozbiljno jer je spisateljica romana. Pratimo kako se Finlay bori zadržati krov nad glavom svoje djece i spasiti svoju posrnulu karijeru dok još uvijek pokušava biti ljubavni i emocionalni supružnik i da, pokušava se snaći u svojoj novoj ulozi ubojice. Sladak i dobro odrađen roman koji će vas zabaviti i natjerati da se nasmijete smiješnim ludorijama u kojima se našla Finlay, kao i njezinoj duhovitosti i šarmu. Odličan početak serijala i iznimno me veseli pročitati i nastavke.