Kristin Harmel je autorica bestselera New York Timesa i bestselera USA Todaya, uz Knjigu izgubljenih imena napisala je i desetak drugih romana koji su prevedeni na više od tridesetak jezika i prodaju se po cijelom svijetu. Kristin se profesionalno bavi pisanjem od svoje šesnaeste godine, kada je započela svoju karijeru sportske novinarke, pokrivajući Major League Baseball i NHL za lokalni časopis u Tampa Bayu na Floridi kasnih devedesetih. Rođena je nedaleko od Bostona u Massachusettsu i tamo je provela djetinjstvo, kao i u Worthingtonu, Ohio, i St. Petersburgu na Floridi. Nakon što je diplomirala novinarstvo na Sveučilištu Florida, provela je vrijeme živeći u Parizu i Los Angelesu, a sada živi u Orlandu, sa suprugom i sinom. Također je suosnivačica i suvoditeljica popularne tjedne web emisije i podcasta Friends & Fiction.

Četrdesetih godina prošlog stoljeća brojni krivotvoritelji su pomogli tisućama djece da pobjegnu iz Francuske okupirane nacistima. Iako je ovo djelo fikcije, Knjiga izgubljenih imena fokusira se na hrabre muškarce i žene koji su stvorili lažne dokumente koji su ovoj djeci omogućili da pobjegnu na sigurno. Nisam se još do sad u knjigama susrela s ovom temom pa mi je bilo fascinantno čitati o procesu stvaranja lažnih dokumenata. Rizik uključen u proces, tinta, papir i kemikalije koje su nacisti koristili za otkrivanje krivotvorina, autorica je sve to detaljno opisala u ovom romanu. A oduševila me korištenjem Fibonaccijevog niza kako bi sakrila određene podatke.

Ima nečeg gotovo čudesnoga kad vidiš kako djetetove oči bljesnu kad mu pružiš knjigu koja ga intrigira. Oduvijek mislim da će upravo ta djeca, ona koja shvaćaju da su knjige čarobne, imati najljepše živote.”

Eva Traube je studentica koja živi u Parizu, odbija povjerovati upozorenju kolege studenta, koji, kao i ona, nosi žutu zvijezdu. Upozorava ju da Nijemci planiraju uhititi dvadeset tisuća Židova rođenih u inozemstvu. Eva smatra da je to nevjerojatno i pita se što bi učinili sa svima njima. Nedugo nakon toga Eva promatra s prozora susjedinog stana kako njemački vojnici odvode njezinog oca. Svjesna je da mu ne može pomoći i da mora pobjeći zajedno sa svojom majkom. Prema naputku oca, Eva i njezina majka stižu krivotvorenim dokumentima do Aurignona u Francuskoj, slobodne zone za Židove u kojem lokalni katolički svećenik pomaže Otporu. Zamijetivši Evine dokumente moli ju da im se pridruži i pomogne stvoriti novi identitet za djecu skrivenu u raznim domovima diljem sela.

”Subota je ujutro i ja sam otprilike na polovici svoje smjene u Javnoj knjižnici Winter Park kad je ugledam. Knjigu koju sam posljednji put vidjela prije više od šest desetljeća. Knjigu za koju sam vjerovala da je zauvijek nestala. Knjigu koja je meni značila sve.”

Priča započinje s Evom koja je sada osamdesetšestogodišnja knjižničarka i živi u SAD-u. Čita članak o Nijemcima koji pokušavaju vratiti knjige koje su opljačkali nacisti njihovim pravim vlasnicima. Kad spazi svoju knjigu kreće u Europu kako bi ju vratila i prisjeća se svog života tijekom rata, svoje ljubavi i svog rada s Otporom.

Ovaj roman je podsjetnik da ne zaboravimo povijest i teške odluke koje su ljudi tad bili primorani donijeti kako bi se spasili. Oduševljena sam ovom knjigom i načinom na koji ju je autorica napisala, svakako će mi ostati među najboljim pročitanim u ovoj godini.