Alka Joshi rođena je u Jodhpuru, Rajasthan, Indija, a živi u SAD-u od devete godine. Diplomirala je na Sveučilištu Stanford i magistrirala na California College of Arts. Trideset godina vodila je vlastitu agenciju za oglašavanje i PR. Žena koje je slikala kanom je njezin prvi roman. Trenutno radi na trećoj knjizi iz trilogije i ekranizaciji  The Henna Artist. Alka svoje savjete za pisanje dijeli na svom YouTube kanalu: https://www.youtube.com/channel/UCqNLMIc32Z-y4hzkiE3o6rQ

Bježeći iz nasilnog braka, sedamnaestogodišnja Lakshmi sama putuje u živahni ružičasti grad Jaipur 1950-ih. Tamo postaje najtraženija umjetnica kane – i povjerljiva osoba – bogatim ženama više klase. Ali pouzdana u tajne bogatih, ona nikada ne može otkriti svoje. Lakshmi mora pažljivo koračati kroz svijet kako bi izbjegla ljubomorne tračeve koji bi joj mogli pokvariti ugled i ugroziti egzistenciju. Jednog dana iznova se suočava sa suprugom kojeg je napustila i veselom mladom djevojkom koja je njezina sestra. Davno je napustila svoju obitelj pa nije ni znala da ima sestru, a sad nakon smrti roditelja ona je odgovorna za nju. Odjednom joj prijeti nesigurnost koju mora prebroditi kako bi njezin svijet ostao zaštićen kao i do sad.

Priča me povukla od prve stranice, Lakshmi je lik kojeg ćete brzo zavoljeti. Ona je pametna, duhovita, ustrajna i njezin duh je nesalomljiv. Sama je izgradila život za sebe nakon bijega iz nasilnog braka što za ženu u Indiji pedesetih godina nikako nije bilo lako. Zadivljujuće su vještine koje posjeduje u biljnoj medicini kao i njezina sklonost da pomogne ženama. Kroz oslikavanje kanom upoznala je različite žene, saslušala njihove vlastite priče i borbe koje su u to doba dolazile s društvenim normama.

Dok mi je crveni svadbeni sari pokrivao lice, plakala sam i plakala, čudeći se da mi je još ostalo suza nakon pet dana prepiranja s majkom: Zar joj nisam potrebna da poučavam u školi kad nema oca? Jesam li s petnaest godina prestara da ostanem kod kuće? Tko će peći i mljeti slanutak kad ja odem? Tko će nositi vodu s bunara?

Svi sporedni likovi bili su višeslojni i šareni, čak i Radha, njezina sestra koja je samo bila usamljena čitavog svog života pa je tražila pažnju i obitelj. Cijeli ovaj roman je saga o ljudskim manama i nedostatcima, odnosima i motivacijama i borbi kroz koju prolaze. U ovom debitantskom romanu autorica snažno prikazuje kulturu ružičastog grada i udahnjuje život ovom romanu.

Romantična prašnjava ružičasta nijansa – koja je grad definirala od 1876. godine, nakon što su građevine obojene ružičasto u znak dobrodošlice suprugu kraljice Viktorije, princu Albertu – daje Jaipuru status “Ružičastog grada”.

Knjiga pruža savršen bijeg u neko drugo vrijeme i mjesto. Izražajno pisana, sjajnim tempom, nisam mogla ne okretati stranice jednu za drugom. Bogato prikazana kultura, umjetnost, indijska hrana i tradicija. Knjiga će se definitivno naći na mom popisu najboljih u 2021. godini i toplo vam ju preporučujem. Nadam se i nastavcima, bilo bi sjajno doznati što se dalje događalo s likovima koji su me obuzeli.