Joanna Goodman do sad iza sebe ima pet objavljenih romana, uključujući i nacionalni bestseler Dom za neželjene djevojčice koji se šest mjeseci nalazio na popisu bestselera The Globe & Mail. Podrijetlom iz Montreala, Joanna sada živi u Torontu sa suprugom i dvoje djece. Njezin novi roman, The Forgotten Daughter, objavljen je u listopadu 2020.

Dom za neželjene djevojčice potresna je i emotivna priča o mladoj djevojci Maggie iz Quebeca 1950-ih. Ona je lik s kojim ćete suosjećati od početka do kraja, ali i navijati za nju da se uspije izboriti sa svime što život stavlja pred nju. Njezina priča nas upoznaje s neprijateljstvom između Engleza i Francuza koji žive u Quebecu, a kompleksnost priči dodaje i činjenica da je Maggie dijete iz miješanog braka, otac Englez, a majka Francuskinja.

Iako je Maggie dvojezična, nikad se nije smatrala Francuskinjom, već je odabrala engleski identitet svoga oca koji joj je veliki uzor. Kroz cijeli roman pratimo koliko je privržena ocu i koliko joj znači njegovo odobravanje. Maggie je ostala trudna i vrlo brzo je bila primorana odreći se svog djeteta. A djeca rođena u grijehu išla su u sirotište. U to vrijeme vladavina je premijera Duplessisa pa su sva sirotišta kojima je upravljala Katolička crkva prenamijenjena u mentalne ustanove. Mnogo je scena poput ove koje će vam slomiti srce i vrlo vjerojatno rasplakati vas.

”Uspjela se u nekoliko posljednjih godina prilagoditi vanjskom svijetu najbolje što može. Iznalazi načine da među ljudima bude neprimjetna, da se povuče u pozadinu, da je ne zapaze te da na sebe privuče minimalnu pozornost. Voli biti u središtu grada gdje se u užurbanoj gomili ljudi može u potpunosti izgubiti.”

Ovaj roman djelomično je zasnovan na stvarnoj životnoj priči, oživljava stvarne povijesne događaje 1950-ih godina u Quebecu u Kanadi. Mračni skandali oko sirotišta, zlostavljane djece i tinejdžera, predrasude, odnosi majke i kćeri, ali i simbolika sjemena, sadnje i ponovnog rađanja koja je protkana kroz priču o Maggienom ocu. Roman čitateljima pobliže pokazuje poteškoće s kojima se susreće petnaestogodišnja majka kojoj su oduzeli tek rođenu kćer svega nekoliko sekundi nakon poroda. Razotkriva nam i hrabrost mnoge djece, ali i užas koji su pretrpjeli odrastajući u mentalnim ustanovama umjesto u sirotištima.

Kroz roman dobivamo uvid u dvije strane priče, onu majke koja je napustila svoju kćer i napuštene kćeri. Ovo je jedan od onih romana o kojem ćete razmišljati još dugo nakon što ga pročitate, a za sobom ostavlja i mnoga pitanja pa je jako dobar izbor i za book club rasprave. I iako me podsjetio na knjigu Djevojka iz pisma jer je slične tematike, ovaj je puno kompleksniji.