RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Lesley Pearse jedna je od najomiljenijih britanskih spisateljica. Svoje romane do sad je prodala u više od deset milijuna primjeraka. Život joj je bio prepun dramebaš kao i knjige koje piše. Imala je tri godine kada joj je majka umrla pod tragičnim okolnostima, a otac je bio na moru i tek kad je susjed vidio Lesley i brata kako se vani igraju bez kaputa, pobudila se sumnja – njihova je majka već neko vrijeme bila mrtva. S ocem u Kraljevskim marincima, Lesley i njezin stariji brat proveli su tri godine u mračnim sirotištima prije nego što se njezin otac ponovno oženio, a Lesley i njezinog starijeg brata vratili su kući. Pridružilo im se još dvoje djece koje su kasnije posvojili njezin otac i pomajka. Učinak stalnih promjena i nesigurnosti u Lesleyinim ranim godinama ogleda se u jednoj od tema koje se ponavljaju u njezinim knjigama: što se događa s onima koji su kao djeca emocionalno oštećeni. Bilo je to izvanredno djetinjstvo i u svim svojim knjigama Lesley se vješto snalazi s boli i nesrećom svojih ranih iskustava s jedinstvenim darom za pripovijedanje.

”Neko je vrijeme uspjela zaokupiti misli pisanjem u mali notes koji je našla u torbici. Zapisivala je kako se osjeća, što misli o Reillyju, Charlesu, Robu, Jilly i svojim roditeljima. O stvarima koje im je htjela reći, ali nije uspjela. No sve joj se to odjednom učini besmislenim ako umre ovdje. Ionako nitko neće pronaći i pročitati te bilješke.”

S druge strane ulice radnjom je smještena u šezdesete godine prošlog stoljeća. Pratimo Katy čija susjeda iz kuće preko puta umre u požaru, a njezin divni otac glavni je osumnjičeni za podmetanje požara. Katy kreće u istragu kako bi dokazala očevu nevinost, no to joj baš i ne ide po planu. Lagano se otkrivaju činjenice između tajanstvenog odnosa njezinog oca i susjede, kao i nekoliko žena koje su umiješane u istu priču. Susjeda je bila žena dobrog srca i s dobrim namjerama pa tako i odnos koji je imala s Katynim ocem nije iznenađujući. Autorica pruža puno referenci na društvo i popularnu kulturu u poslijeratnom razdoblju šezdesetih godina. Fascinantno je bilo pročitati koliko je ženama bilo teško zaposliti se, a onda s plaćom koju su zarađivale priuštiti sebi stan i hranu.

‘Rukom ponovno prijeđe preko trbuha. – Budeš li curica, pazi da si nađeš muškarca kakav je tvoj otac – obrati se bebi. A ako si dečko, naučit ću te da budeš savršen muž svojoj ženi.”

Priča mi je genijalna i autorica je odlično smislila glavnu radnju svog romana. Ono što me zasmetalo je izvedba gdje mi je nedostajalo dinamike, sve se odvija jako sporo i stil pisanja mi nikako nije odgovarao u ovom romanu. Vjerojatno bi u nekom trenutku i odustala od čitanja da me sama priča nije toliko zainteresirala. Ona je poprilično lagana unatoč ozbiljnijim temama kojima se bavi. Sigurno će se svidjeti ljubiteljima povijesnih romana sa zanimljivim pričama.