RECENZIJA Dijana Kovačević, Books & Sweets

Elizabeth Day nagrađivana je autorica i novinarka. Njezina najnovija knjiga Failosophy: Priručnik za slučaj kada stvari krenu po zlu izašla je nedavno, a Alain de Botton opisao ju je kao ‘lijepu, pravodobnu i humanu’. Njezin četvrti roman Zabava bio je Amazonov bestseler i izbor za Richard i Judy Summer Book Club. Elizabeth trenutno piše scenarije. Ona je vješti javni govornik, a održala je razgovore i radionice za brojne organizacije, uključujući Facebook, Google, Barclays Bank, Goldman Sachs i Guardian Masterclass. Elizabeth je odrasla u Sjevernoj Irskoj, a njezin prvi posao bio je za The Derry Journal. Od tada je radila za The Evening Standard, The Sunday Telegraph i Observer, gdje je osam godina radila kao scenaristica. Dobila je nagradu British Press 2004. za mladog novinara godine, a 2013. je visoko pohvaljena za glavnu scenaristicu godine.

Zabava je upečatljiva priča o opsesiji i izdaji, privilegiranju i licemjerju. Martin Gilmour je autsajder. Kad osvoji stipendiju za školu Burtonbury, ne nosi odgovarajuću odjeću i ne govori pravim naglaskom. Ali tada upoznaje blistavog, popularnog i bogatog Bena Fitzmauricea i stječe pristup u ekskluzivni svijet. Ubrzo Martin uživa u teniskim zabavama i lovu na uskršnja jaja na imanju obitelji Fitzmaurice, jer mu Ben postaje brat kojeg nikada nije imao. Ali Martin ima tajnu. Zna nešto o Benu, nešto što nikada neće otkriti. Tajna je ta koja će povezati njih dvoje tijekom sljedećih dvadeset petgodina.

Na Benovoj proslavi četrdesetog rođendana, okuplja se britanska elita kako bi ga proslavili u maglici šampanjca, droge i glamura. Usred stotina gostiju – političara, zvijezda, starih i novopečenih bogataša – Martin ponovno osjeća uznemirujuću bol nepripadnosti. Njegova supruga Lucy također ima svoje rezerve o uklapanju u ovo neobično društvo. Od dolaska na zabavu u zraku se osjeća neki nemir.

Ovaj roman bismo mogli svrstati kao triler, ali ne u tradicionalnom smislu. Čeka vas postupno povećavanje napetosti i užasa. Ispričano u višečlanoj naraciji o Martinovim školskim danima, Benovoj zabavi, Lucynom dnevniku i Martinu kojeg ispituju dvojica policajaca nakon ‘incidenta’ na Benovoj zabavi, Elizabeth Day nevjerojatno je vješta u pisanju ovih različitih stajališta, ona su tako pametna s gomilama predosjećaja i ostavlja nam mrvice koji ćemo slijediti do samog kraja.

Pa, što se to dogodilo na Benovoj zabavi za 40. rođendan? Morat ćete pročitati da biste to saznali. Roman je neobičan i zabavan za čitanje, uopće nije ono što sam očekivala, ali mi se svejedno svidio.