”Autorima se govori da pišu ono što znaju, ali moja vlastita priča dugi je niz godina bila preteška i nisam se mogla zamisliti da pišem o njoj. Previše sam se bojala istraživati osjećaje koje sam držala zaključane. Umjesto toga pisala sam svoje druge knjige i postala poznata po psihološkim trilerima, a onda sam 2018. godine sjela za svoj stol, odlučna. Bilo je i vrijeme.”

Rekla je Clare Mackintosh za The Guardian u intervjuu koji je dala prošle godine. Autoricu znamo po knjigama Pustila sam te, Vidim te i Sve same laži koje su njezini vrhunski trileri. Ali ovdje se vratila s dramom koja je teške tematike pa možda nije za svakoga, a ujedno je dio njezine vlastite životne priče i upravo poruka autorice na samom kraju ovog romana me potpuno slomila.

Rijetke su knjige poput ove koje slome vaš zaštitni zid i podsjete vas da je uredu plakati i da ignoriranjem problemi neće nestati već ih tako samo privremeno odgurujemo od stvarnosti. Ne samo da ćete pustiti suzu, već će vas autorica provesti kroz emocionalni vrtuljak i sad nakon čitanja dozvolila sam si mali predah od knjiga, dok osjećaji nisu sjeli na svoje mjesto.

”Ne možete osjetiti tugu ako najprije niste osjećali ljubav, a sada je moje srce ispunjeno i jednim i drugim. Zbog sina, zbog muža, zbog vlastitog braka. Max se okrene licem prema meni, a oko očiju mu vidim bore kojih ondje nije bilo prije mjesec dana. Nabere nos, treptanjem nastojeći odagnati suze koje mu blistaju u očima.”

Brak Maxa i Pip je neizmjerno napet nakon dijagnoze terminalne bolesti njihovog maloljetnog sina. Ovaj nekoć jako bliski par podijeljen je, udaljenost između njih je sve veća zbog njihovih pomiješanih osjećaja oko nastavka liječenja njihovog sina. Uz doprinos liječnika, bolnice koja liječi njihovog sina i pravnog tima koji stoji iza ove odluke koja pogađa srce, nevjerojatno je što će se dalje dogoditi. Ovo je situacija koja će testirati njihovo srce, dušu, vezu, brak i vlastitu percepciju. Ali život se sastoji od izbora i prilika. Upravo ta bilješka na kraju pomoći će vam da shvatite zašto se autorica u ovom romanu odmaknula od svog žanra i napisala jednu potpuno drugačiju knjigu.

Ovaj put vam neću više pisati o samoj radnji jer ako ste čitali sinopsis znate dovoljno, a sve što vam krenem pisati bojim se da bi moglo završiti kao spojler. Ovo je u osnovi roman o nadi i oporavku od gubitka, a autoričino spretno rukovanje dvostrukim pričama zadržat će čitatelja prikovanog uz knjigu. Ovaj roman uspoređuju s onima Jodi Picoult, ali njezine knjige nisam čitala pa ih ne mogu usporediti. A autorici jedno veliko hvala što je s nama podijelila tako osobno i bolno iskustvo.