Sonia Velton bila je odvjetnica u Hong Kongu, živjela je u Luksemburgu i Dubaiju, a trenutno živi u Kentu. Njezin debitantski roman Kupina i divlja ruža pripovijeda priču o izmišljenom domaćinstvu majstorskih tkalaca koji su živjeli u Spitalfieldu u 18. stoljeću. U romanu vas čekaju bogati opisi, složeni likovi i nepredvidivi zapleti. Ovo je zaista jedan sjajan debitantski roman, a ušao je u uži izbor za nagradu Lucy Cavedish, a naslovnica je jednostavno zapanjujuća.

img_6756

Priča se odvija u Spitalfieldsu u Londonu u kasnom osamnaestom stoljeću. Glavni fokus je na industriji tkanja svile u kojoj se trgovci, majstori, bogati i siromašni zajedno okupljaju u proizvodnji najfinijih svila, a u isto vrijeme smo svjedoci napetosti i sukoba zbog razlika u društvenim klasama. Pratimo priču iz perspektive dviju žena: Sare,  mlade djevojke koja je zarobljena u paklu prostitucije, i koja živi u nadi da će uspjeti započeti novi život i Esther, ugledne supruge majstora tkalca. Esther spašava Saru iz bordela i ona postaje njezina sluškinja, gdje priča i počinje.

3a2b4629-e29a-461e-80c0-47ccc2c51103

”Traženje ljubavi u braku – odgovorila mi je majka – nalik je traženju grožđica u pecivu. Ugodno, ako ih ima.”

img_6537

Knjiga me iznenadila, čitala sam već nekoliko naslova s tematikom tkalaca svile, ali ova knjiga je nadmašila sve ostale. Prepuna je informacija i znanja tako da je čitatelju lako predočiti si cijeli taj proces proizvodnje najfinijih svilenih tkanina. Kako se priča zahuktavala bilo je sve teže odložiti ovaj roman iz ruku. Čeka vas jedan bogat, atmosferski mračan roman. A najzanimljiviji dio upravo je komplicirani odnos između ovih dviju žena snažne volje. Odraz bogatih nasuprot siromašnima, odnos između madam i sluškinje. Roman ne samo o svili već i o laži i izdaji, o ljubomori i ljubavi. Sve to vodi do točke u kojoj će morati odlučiti, hoće li dati podršku drugoj ženi ili okrenuti leđa i preuzeti odgovornost za žrtve.

Bila sam sumnjičava na samom kraju oko toga hoće li donijeti moralno ispravnu odluku, a kad je situacija krenula na gore držala sam palčeve kako bi ova priča ipak imala sretan kraj. Iskreno se radujem sljedećem romanu ove perspektivne autorice.