Sarah Vaughan novinarka je i spisateljica čija je želja oduvijek bila pisati fikciju. Njezin prvi roman The Art of Baking Blind objavljen 2014. godine preveden je na devet jezika. Trenutni međunarodni bestseller Anatomija jednog skandala napravio je pomak u žanru drame s elementima psihološkog trilera, koji se temelji na njezinom iskustvu političkog dopisnika. Roman je proveo deset tjedana na listama bestselera Sunday Timesa; ušao je u uži izbor za kriminalističku knjigugodine; i uvršten je u popis knjiga o zločinima Theakstona Old Peculier. Pisanje je započela tek s navršenih četrdeset godina, ali je u svojoj karijeri uvijek dane provodila s papirom i olovkom ili s prstima na tipkovnici. Živi izvan Cambridgea sa suprugom i dvoje djece i kad ne piše, voli trčati i čitati.

img_7536

Knjiga Anatomija jednog skandala me prvenstveno privukla zbog podsjećanja na hit TV seriju Scandal s Kerry Washington u glavnoj ulozi koja govori o uspješnim javnim osobama uhvaćenim u skandalu. Međutim knjiga je priča za sebe iako sadrži određene poveznice sa samom serijom. Sama tematika knjige je jako prisutna u medijima i radnja je vrlo dobro razrađena, manja zamjerka na broj stranica same knjige, jer mi se na nekim dijelovima činila nepotrebno razvučenom i pomalo napornom. Roman je dobar i zanimljiv kao i motivi koji se provlače kroz cijelu knjigu, osobito danas kad imamo pokret #prekinimošutnju koji se bavi sprečavanjem sramotnog postupanja prema ženama.

Sophien suprug James Whitehouse, član Parlamenta i premijerov blizak prijatelj optužen je za silovanje. Sophie je uvjerena da je nevin i očajnički želi zaštititi svojudragocjenu obitelj od laži koje im prijete. Kate je odvjetnica angažirana za procesuiranje slučaja, iskusni je profesionalac i traži istinu u svakom trenutku. Sigurna je da je James kriv i odlučna je u namjeri da on plati za svoje zločine. Koja od ove dvije žene će na kraju biti u pravu? I hoće li tajne iz prošlosti ipak uništiti ovu obitelj?

img_7537

Anatomija jednog skandala je roman sporog tempa koji prisiljava Kate i Sophie da se pobliže pozabave sobom i omogućuje detaljnu karakterizaciju likova. Pratimo naizmjenično prošlost i sadašnjost kako bismo dobili uvid u Katein život, te kako su je njezina iskustva iz prošlosti oblikovala u ženu kakva je danas. Kate je opasna žena koja se spremno bori protiv nepravde dok je Sophie tip žene koji prihvaća stvari takvima kakve jesu, a možda ne bi trebala. Mnogi dijelovi ovog romana odvijali su se u sudnici i tu mi je autorica malo pretjerala s opisima što je roman učinilo predugim i pomalo zamornim.

Ovaj roman vam definitivno pruža vrijeme da razmislite o onome što čitate, da analizirate događaje bez potrebe da zastanete s čitanjem. Jednom kad se otkrije ishod skandala preostaje vam samo vidjeti kako će se likovi dalje ponašati. Ako ste ljubitelj psiholoških drama ovaj roman vrijedi pročitati, bez obzira na njegov sporiji tempo, budite strpljivi.