RECENZIJA Dajana Jurakić Milovac, Knjigograd

Kako je uopće krenuo pisati, gdje nalazi ideje za svoje priče, koliko mu vremena treba da napiše roman, na koji način i gdje obično piše knjige, koja mu je vlastita knjiga najdraža, ubacuje li u svoje romane i stvarne događaje i osobe, je li mu teže pisati knjige za djecu ili za odrasle, je li po njegovom mišljenju pisanje pravi posao, treba li jednom piscu veliko znanje da bi mogao pisati, može li se pisanje naučiti, kako bira imena za svoje likove, koliko pisci zarađuju i može li se živjeti od pisanja – na ova, ali i mnoga druga pitanja Pavličić nam daje vrlo zanimljive i dobro obrazložene odgovore u knjizi Tajne zanate.

Pavličić je jedan od najčitanijih hrvatskih autora, s preko sto izdanih knjiga. Vrlo popularan među hrvatskom čitateljskom publikom, čest je gost na književnim susretima, gdje osim na pitanja o svojoj najnovijoj knjizi, mora odgovara i na razno razna druga pitanja koja publiku zanimaju. Zaključio je kako bi bilo mudro popisati sva ta pitanja što mu ih postavljaju na književnim susretima i od njih načiniti knjigu. Upravo je tako nastala knjiga Tajne zanata.

Kao i u svim svojim djelima, Pavličić i u ovoj knjizi piše vrlo otvoreno, duhovito, i na sebi svojstven način vrlo zanimljivo. Ova knjiga potpuno je drugačija od svega što sam čitala, upravo zbog toga što govori o književnosti i pisanju kao poslu. I baš mi je bilo zanimljivo čitati o tome kako živi jedan pisac, koliko zarađuje, gdje nalazi ideje za svoje romane i slično. Obično uživamo u knjigama nekog autora, a o samom autoru znamo vrlo malo. U ovoj knjizi Pavličić otkriva puno o sebi, ali i pisanju kao poslu. One koji se možda žele upustiti u pisanje romana Pavličić će ovom knjigom potaknuti da to učine, a možda baš i suprotno, potpuno odgovoriti od te ideje jer piše posve iskreno, pa ćemo brzo shvatiti da posao pisaca i nije baš tako lak, a bome niti plaćen onako kako vjerojatno mislimo da jest.

Knjiga je pisana jednostavnim jezikom, nema stručnih termina koji otežavaju čitanje pa se čita prilično brzo. Meni je poslužila kao odličan predah od napetih romana koje inače čitam. Ako vas imalo zanima kako izgleda život jednog pisca ili pisanje kao posao, ovo je pravo štivo za vas. Pavličić je ponovno dokazao kvalitetu svog pisanja i potvrdio svoje iskustvo u pisanju, a znanje o svom poslu prenosi nam na opušten i otvoren način, baš kao da s njim vodimo jedan ugodan razgovor. Topla preporuka za čitanje!

Izvor: Knjigograd