RECENZIJA Dajana Jurakić Milovac, Knjigograd

Josip Novaković je američko-hrvatski književnik koji piše uglavnom na engleskom jeziku, ali u svojim djelima često spominje Hrvatsku, ne gubeći tako vezu s rodnim mjestom. Naime, rođen je u Daruvaru, ali je s dvadeset godina odselio u SAD, a potom u Kanadu gdje i danas živi i radi. Osim ovog djela napisao je još 12 knjiga, od toga su najvećim dijelom zbirke pripovijedaka i eseja. Njegovi su radovi cijenjeni diljem svijeta i prevode se na preko 20 jezika, a dobitnik je i brojnih književnih nagrada.

Zbirka priča Ljudi uvjerljivo je i zanimljivo djelo, pomalo nesvakidašnje. U zbirci nam autor iznosi 40 portreta njegovih prijatelja i poznanika koje je upoznao tijekom života. Neke je poznavao više, neke manje, no svi su po njemu zaslužili svoje mjesto u ovoj zbirci.

Kako i sam autor kaže, u ovoj zbirci piše ponajviše o sporednim likovima svog života, shvaćajući da su i oni zanimljivi, bilo po svom karakteru, po onome što rade, po tome gdje žive, što vole ili ne vole. Svatko od njih zanimljiv je na svoj način, a upravo ih je tako autor i opisivao; svakoga zasebno, koristeći se različitim stilovima pisanja i upravo to ovu knjigu čini drugačijom i posebnom. Ovo je štivo koje se brzo čita, opuštajuće je i potiče na razmišljanje o ulozi onih ljudi koji se nisu dugo zadržali u našim životima. Vjerojatno bi svatko od nas mogao napisati vlastitu zbirku o sporednim likovima koji su u nekom trenutku kročili kroz naš život i ostavili neki trag.

Na preko 250 stranica autor će se prisjetiti osoba koje je upoznao diljem svijeta. Tako ćete imati priliku čitati o piscu Mikhailu Iosselu iz Lenjingrada, književnici Karli Kuban iz Minneapolisa, ljubiteljici pasa Louise Hoelscher, vječnom studentu Andreasu Mielkeu, astrofizičaru Carlosu iz Teksasa, fotografu Toniju, slijepom slikaru Gavinu Sewellu, prevoditeljici Diane Meur, krojaču Franji iz Daruvara i mnogim drugima. Na zabavan način, jednostavnim jezikom, autor je pričao o tome gdje je i kako upoznao likove i kakav su dojam na njega ostavili. Neke je upoznao još u djetinjstvu u Hrvatskoj, a neke diljem svijeta; zasigurno je da su svi na njemu ostavili neki trag vrijedan spomena u ovom djelu.

Otvorimo li svoje srce i svoj um u potpunosti prema ljudima oko sebe, primjetit ćemo koliko zanimljivi mogu biti, čak i oni koje poznajemo kratko. To je ono što nam autor želi poručiti kroz ovu knjigu; nisu zanimljivi samo oni koji se ističu ili koje dobro poznajemo. Dajte priliku sami sebi da uočite zanimljivosti na svima oko sebe. Vaš svijet tako će biti puno zabavniji, živopisniji i bogatiji. Također, autor želi istaknuti važnost brojnih osoba koje se možda i nisu zadržale u vašem životu, ali su svejedno imale svoju ulogu u onome tko vi danas jeste. Ja vam od srca preporučam ovu zabavnu, poučnu i opuštajuću knjigu!

Izvor: Knjigograd