RECENZIJA Dajana Jurakić Milovac, Knjigograd

Za šankom hotelskog bara u irskom gradiću Rainsfordu sjedi osamdesetčetverogodišnji Maurice. Ovdje nije bez razloga; došao je ispričati svoju životnu priču i nazdraviti u ime petero ljudi koji su mu tijekom njegova života najviše značili. Otvorite svoje srce i svoj um i poslušajte životnu priču jednog starca koji će vam se jako brzo zavući pod kožu.

Kroz pet zdravica ispričat će nam svoju priču i prisjetiti se svog brata Tonyja, supruge Sadie, sina Kevina, kćeri Molly i suprugine sestre Noreen. Mauricea život nije mazio; već kao dijete suočio je se s maltretiranjem i zlostavljanjem, teškim radom, fizičkom i emotivnom boli te smrću. Od teškog djetinjstva i preranog gubitka brata do ženidbe i gubitka djeteta te na posljetku gubitka supruge; Maurice je spreman sve ove događaje podijeliti s nama.

Ispričao je svoju priču u samo jednoj večeri. Potpuno iskreno i otvoreno Maurice je napokon otkrio sve što je do sada čuvao u sebi. Snažna, emotivna i predivna ispovijest čovjeka koji je tek u ovim odmaklim staračkim godinama odlučio ogoliti svoju istinu i ispričati ono što nikada nikome nije rekao. Čini se kako je tek sada odlučio priznati sam sebi da sve ove godine nije bio najbolji otac, a ni muž. Svjestan da više nema prilike to ispraviti, Maurice nama čitateljima poručuje da brinemo o svojim bližnjima, da koristimo vrijeme s njima i budemo najbolji što možemo.

Radnja romana je nešto sporija, bez naglih preokreta, ali ovako predivno napisano štivo jednostavno zahtijeva lagani tempo u kojem ćete uživati. Svejedno ćete ju pročitati vrlo brzo, a pamtiti još dugo nakon što završite s posljednjom stranicom. Završetak je vrlo tužan, i premda je autorica to nekoliko puta nagovijestila, opet sam se nadala nekom čudu i sretnom završetku, iako svjesna da je to prilično nemoguće. S druge strane, ovakav kraj jedino je Mauriceovo rješenje u kojem će on pronaći svoj mir; mir koji toliko dugo priželjkuje.

Na kraju balade prvijenac je autorice Anne Griffin, a nadam se da ćemo uskoro imati priliku čitati još neki njen roman. Iako ovo nije moje uobičajeno štivo za čitanje, zaista mi je drago da sam ga pričitala. Prepuna bolnih, ali i lijepih uspomena, neiskorištenih prilika koje se više nikada neće ponoviti i predivnih trenutaka koji zauvijek ostaju u sjećanju, ova priča zaista je vrijedna čitanja. Iako će vam zasigurno natjerati suze na oči, naročito na samom završetku, knjiga je u suštini pozitivna i vraća vjeru u ljubav i praštanje. Maurice će nas kroz svoju ispovijest puno toga naučiti, a naročito podsjetiti koliko malu vrijednost imaju materijalne stvari onda kada te napuste voljeni i kada ostaneš sam. Ovo je prvenstveno priča o bezuvjetnoj i beskrajnoj ljubavi koja traje zauvijek, a to je ono o čemu svi volimo čitati. Od mene imate veliku preporuku!

Izvor: Knjigograd