RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Vjerujem da smo svi imali prilike barem jednom pročitati ili nam je čitana priča Ružno pače, danskog književnika Hans Christian Andersena. Priča je to izdana na brojim jezicima i u brojnim izdanjima, a u izdanju Mozaik knjige smjestila se jedna na moje police. Tomislav Torjanac prepričao je i ilustrirao priču.

Hans Christian Andersen (1805-1875) bio je danski književnik koji je život posvetio putovanjima i pisanju. Prvo književno djelo koje je napisao bio je roman Improvizator koji je napisao nakon svog putovanja po Italiji. Zanimljivo je znati danas da Andersen nije bio previše zamijećen nakon što je izdao svoje glasovite bajke za djecu. Njegove bajke isprva su bila puka prepričavanja nečeg što je i sam čuo kao dijete, a kasnije počinje i sam izmišljati priče. Dosta tema iz njegovih bajki potječe iz mitskog i nadnaravnog, a sve je to povezano s folklorom i pučkim životom, ovjekovječeno brojnim ilustracijama tadašnjih majstora. Andersenov opus broji čak 156 bajki i sličnih priča koje su okupljene u nekoliko različitih zbirki – Bajke, ispričane za djecu, Nova zbirka, Nove bajke, Priče, Nove bajke i priče.

Kako ide priča o Ružnom pačetu? Jednog dana mama patka čekala je da se izlegu njeni pačići. No, jedno jaje bilo je drugačije od ostalih, a pačić koji se izglegao unutra nije bio kao i ostali. Svi su mu se rugali zbog njegovog izgleda, sve dok jednog dana nije izrastao u mladog i lijepog labuda. Priča je to ispričana toliko puta, a opet me svaki put raznježi. Mislim da je ova priča itekako prikladna za predškolsku djecu jer poučava kako ne treba biti zao i rugati se drugoj djeci koja su možda drugačija od ostalih. Sve je stvar prihvaćanja, prijateljstva i ljubavi, a ova priča to jako dobro prenosi.

Ilustracije je majstorski napravio Tomislav Torjanac stoga djeca mogu bez teškoća proučavati male pačiće, labuda ali i ostale životinje koje su vjerno prenesene u slikovnici.

Svoj primjerak slikovnice u izdanju Mozaik knjige možete nabaviti ovdje.

Do sljedećeg tipkanja,