RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Grigor Vitez (1911-1966) bio je hrvatski prevoditelj i pjesnik, ponajviše poznat po svojim dječjim naslovima (npr. Kako živi Antuntun, Kad bi drveće hodalo, Gdje priče rastu…). Osim što je pisao, nakon 2. svjetskog rata radio je u izdavačkoj kući Mladost gdje je uređivao dječja izdanja sve do svoje smrti 1966. godine. Njegova djelatnost u Mladosti obilježena je s nekoliko nakladničkih nizova – nama poznatijima kao biblioteka Vjeverica, biblioteka Jelen, Mala plava knjiga itd.

Vitez je veliku važnost pridavao svojoj uredničkoj djelatnosti te je uvijek nastojao djeci omogućiti čitanje estetski vrijednih književnih djela, pa čak i prevođenje takvih djela s drugih jezika – ruskog, francuskog, slovenskog i dr. Svako djelo sadržavalo je bilješku o piscu, predgovor i pogovor, pa čak i ilustracije likovnih umjetnika. Osim navedenog, Vitez je bio učitelj i pedagog, kritičar i prevoditelj, a za svoje je zasluge dobio čak i nekoliko značajnih nagrada.

Osim slikovnice Kako živi Antuntun, još jedna koja se smjestila na moje police s njegovim imenom na naslovnici je i Ogledalce, koju je također oslikao i grafički oblikovao Tomislav Torjanac. Slikovnica je tvrdog uveza i izdana u većem formatu te je prikladna za djecu svih uzrasta. Na prednjim koricama nalazi se kao malo ogledalce u kojem djeca mogu vidjeti svoj lik, isto kao i u priči. A kako ide priča?

Jednog je dana zec na proplanku pronašao ogledalce i vidio u njemu svoj odraz te je zaključio da je to njegova slika koju je izgubio. No, isto je smatrala i jedna vjeverica, šojka kreštalica i medvjed jer je svatko tvrdio da je to njegova fotografija. No, tko je na kraju otišao s ogledalom u ruci – otkrijte sami.

Jedna je to od onih kratkih priča koje djetetu zaokupe pažnju dovoljno dugo da se pročita – proteže se tek na 16 stranica i sa malo teksta definitivno nije teška za čitanje. Idealno je to štivo za naše mališane koji tek trebaju naučiti ono najvažnije u životu – čitati, ali i upoznati svijet oko sebe. Priča je to puna životinja koje nam ilustrator Tomislav Torjanac vjerno prenosi svojim crtežima.

Ako već nemate ovu slikovnicu u svojim dječjim zbirkama, toplo preporučam da je nabavite. Kupiti je možete ovdje.

Izvor: Pričajmo o knjigama