RECENZIJA Brigita Blagajac, Pričajmo o knjigama

Od kako nam je na svijet došlo malo klupko sreće, odmah sam se bacila na prikupljanje slikovnica i knjižica za njezinu malu zbirku. Odlučila sam je napuniti novijim slikovnicama koje nam redovito bivaju objavljenje, ali i onim malo starijim naslovima koje sam i sama čitala kad sam bila mala. Jedan od tih starijih naslova je i popularna pjesmica Grga Čvarak.

Grga Čvarak pjesmica je Ratka Zvrka (1920-1998) hrvatskog književnika i novinara. Osim što je radio kao novinar, reporter i urednik u mnogim novinama – Vjesniku, Večernjem listu, Globusu i Areni, na jedan šaljiv način pisao je pjesmice o anegdotama iz dječjeg života u urbanom/gradskom okruženju. Osim Grge Čvarka tu su još i mnoge druge pjesmice – Čarobni prozor,  Od Zrinjevca do Svemira, Zvijezde u gradu,  Smrt slavnog miša, …

Ovu preslatku slikovnicu na mojim policama oslikao je i grafički oblikovao Tomislav Torjanac, hrvatski ilustrator poznat po svojim ilustracijama u mnogim slikovnicama – Kako živi Antuntun, Ogledalce, Ružno pače, Žabeceda, … Slikovnica je izdana u nakladi Mozaik knjige, većeg formata, a na samo 16 stranica uvodi nas u šaljiv svijet Grge Čvarka i njegove anegdote koje izvodi svaki dan.

Ovu slikovnicu imala sam prilike pročitati s jednom trogodišnjom djevojčicom kojoj se toliko svidjela da smo je u jednom popodnevu pročitale i prelistale preko nekoliko puta. Slikovnicu ne krasi puno teksta, ali zato svaki stih prati apsolutno predivna ilustracija dječaka Grge tako da djeca lakše mogu pratiti kad im se čita. Mislim da ova slikovnica nije prezahtjevna i da je se može lako savladati, pogotovo kada naši mališani krenu učiti čitati pa će biti ponosni na sebe kada pročitaju nešto ovako kratko i slatko.

Ako nemate ovu slikovnicu na svojim policama, preporučam da je nabavite i da se i sami prisjetite tko je to mršav i tanak k’o suharak.

Svoj primjerak možete nabaviti ovdje.

Izvor: Pričajmo o knjigama